ח"כ ניסן סלומינסקי מציג: על המע"מ ועל העוקץ

בסרטון קצר שצילם, ניצל יו"ר ועדת הכספים את ההזדמנות כדי לשגר עקיצות לעבר מבקריו, בהם גם שר האוצר יאיר לפיד

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור
ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

בפרוס השנה החדשה החליט ח"כ ניסן סלומינסקי להפיק ברכה עוקצנית במיוחד. בסרטון היתולי שצילם דימה סלומינסקי דיון של ועדת הכספים בראשותו שבו הוא עוקץ מי שמבקרים את התנהלותו, ולא מחמיץ הזדמנות ללעוג לחוק "מע"מ אפס" על דירות שמקדם שר האוצר.

בפתח הסרטון, שצולם בחדר הדיונים של הוועדה, קושר סלומינסקי בין חוק "מע"מ אפס" של יו"ר "יש עתיד", לחג הסוכות הממשמש ובא. "התנאי הראשון - שזו תהיה הסוכה הראשונה", אומר חבר הכנסת בהלצה. "תנאי שני - שזה יהיה לכל האוכלוסייה, ותנאי שלישי - שזו תהיה הוראת שעה לשבוע".

בהמשך הישיבה המבויימת בהשתתפותו בלבד, מתייחס סלומינסקי לביקורת שנמתחו על התנהלותו בדיוני הוועדה. "מאחר ואנו מקפידים על שקיפות בוועדה, הבאתי סוכה כדי שתדעו על מה 'מע"מ אפס' חל", הוא מתלוצץ בציניות ומרמז בדבריו לח"כ סתיו שפיר, שהאשימה אותו בעבר כי דיוני הוועדה אינם גלויים לציבור.

את דיון הוועדה המבוים חותם יושב הראש בהליך הצבעה, שכצפוי נערך בהשתתפותו בלבד.

גם בתגובתו לסרטון התקשה סלומינסקי להסוות את יחסו לנושא חוק המע"מ. "חיפשתי רעיון מרכזי שיוכל לאחד את כולם סביב נושא שהוא מאד רלוונטי", הסביר בבדיחות. "יכולה להיות בעיה כאשר מפקחים יתחילו לחייב את האנשים במע"מ על הסוכות שלהם. מאחר ושר האוצר הגיש הצעת חוק על דבר הרבה יותר מסובך, אולי הוא יסכים להחליף את החוק ועל זה תהיה הסכמה. ככה נחסוך למשק מיליארדים שקלים ובא לציון גואל וללא סיבוכים מרשות המסים".