חברת הסייבר הישראלית Mobile Spaces נמכרת בכ-100 מיליון דולר

החברה שמאבטחת מידע במכשירים הפרטיים של עובדים בארגונים נמכרת ל-Pulse Secure מארה"ב ■ המרוויחות הגדולות: הקרנות אקסל ומרקר שהשקיעו בחברה כ-12 מיליון דולר

האתר של Mobile Spaces / צילום מתוך אתר החברה
האתר של Mobile Spaces / צילום מתוך אתר החברה

הצלחה נוספת לחברה ישראלית בתחום אבטחת המידע. חברת הסייבר Mobile Spaces שהוקמה ב-2011 תחת השם CellSec - נמכרה בסוף השבוע תמורת סכום שמוערך ב-100 מיליון דולר. הרוכשת היא Pulse Secure האמריקאית. על פי נתוני IVC הושקעו בחברה כ-12 מיליון דולר, בשני סבבים. המרוויחה הגדולה היא אקסל פרטנרס שהשקיעה בחברה בשני הסבבים ומרוויחה נוספת היא קרן מרקר.

Mobile Spaces מעסיקה 20 עובדים בפתח תקווה ובעיר סילבר ספרינג בארה"ב, שיצטרפו לשורות החברה הרוכשת.

חברת Mobile Spaces מפתחת פתרון שמיועד לעזור לארגונים להתמודד עם עובדים שמביאים מהבית את המחשב הנייד או הטאבלט, קטגוריה שקיבלה את הכינוי BYOD - bring your own device. הפתרון מאפשר לארגונים לשמור על מידע רגיש שמצוי במכשירים הניידים של העובדים. השימוש הגובר בסמארטפונים וטאבלטים עלול להוביל לכך שמידע משמעותי ידלוף מהמכשירים הניידים, כאשר לארגון לא תהיה אופציה לסגור את הפרצה.

הפתרון של Mobile Spaces רץ על מכשירים ניידים ומפריד בין המידע האישי לבין המידע הארגוני. עובד שירצה לגשת למידע הארגוני חייב לעבוד דרך חומת הגנה שמאובטחת בסיסמה. את החברה הקימו דיוויד גולדשלג (המנכ"ל), לשעבר סמנכ"ל מובייל בחברת האבטחה מקאפי, ויואב וייס (סמנכ"ל טכנולוגיות), שבעבר הרחוק היה אחד העובדים הראשונים של ענקית האבטחה צ'ק פוינט. את הפתרון של החברה ניתן להריץ במכשירים שמבוססים על מערכות ההפעלה אנדרואיד (של גוגל) ו-iOS (של אפל).

הרכישה של Mobile spaces היא ההשקעה המשמעותית הראשונה של Pulse Secure, שפועלת מקליפורניה, בשוק המכשירים הניידים. הטכנולוגיה של Mobile Spaces תשתלב במוצרים הקיימים של החברה הרוכשת ותסייע לה לייצר חווית משתמש אחידה, במחשבים אישיים וגם בהתקנים ניידים.

אנדי מונשו, המנכ"ל של החברה הרוכשת אמר כי "אבטחה היא הנושא המרכזי מבחינת ארגונים , אבל זו גם הסיבה העיקרית שבגללה תוכניות BYOD נכשלות אם הן לא מבוצעות כפי שצריך. אם אנחנו רוצים לחיות בעולם שבו עובדים רוצים להשתמש בטלפון הפרטי שלהם לצרכי עבודה, חשוב ליישם את מדיניות האבטחה הדרושה באופן קל לשימוש ויעיל גם עבור המשתמש הסופי וגם עבור מנהל המחשבים".

מונשו הוסיף כי "לעתים קרובות, ארגונים מתמקדים רק במכשיר ואינם מביאים בחשבון את תנועת הנתונים, כמו גישה בטוחה לנתונים. בנוסף לכך, הם אינם מביאים בחשבון היבטים של הרשאות, למשל - מי ניגש למה עם אותו מכשיר".

הוא הוסיף כי "ראינו ארגונים שמנסים להגן על אפליקציות עם פתרונות שמשנים את חווית המשתמש ומחייבים את השימוש בכלי פיתוח כדי לאבטח את האפליקציות של הארגון. אנחנו יוצרים סביבה בטוחה המבטיחה חוויית משתמש דומה לזו של המכשיר הן בעבודה והן בחיים".