חמי פרס משיק קרן השקעות במיזמים במזרח התיכון

לצידו שותפים יונתן קולבר ואסף שריב ■ הקרן גייסה עד כה 15 מיליון דולר וביצעה שתי השקעות: בחברת Demeter של השר לשעבר שלום שמחון ובחממת Takwin Labs

חמי פרס / צילום: איל יצהר
חמי פרס / צילום: איל יצהר

חמי פרס, מייסד ושותף מנהל של קרן ההון סיכון פיטנגו, ממשיך לנסות ולהוביל יזמות מקומית גם מחוץ לעולם הסטארט-אפים הישראלי. פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ובנו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, הקים קרן השקעות בשם Amelia, שמטרתה להשקיע במיזמים שקשורים למזרח התיכון. פרס ושותפיו, יונתן קולבר (שותף בקרן ויולה) ואסף שריב (לשעבר יועץ התקשורת של ראשי הממשלה אריק שרון ז"ל ואהוד אולמרט) גייסו עד כה 15 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מתוך כוונה לגייס בסך הכול 50 מיליון דולר עד סוף 2015.

הקרן, שהחלה לפעול מתחת לרדאר לפני מספר חודשים, כבר ביצעה שתי השקעות. הראשונה היא בחברת Demeter, שמתעסקת במיזמים חקלאיים. ההשקעה השנייה היא ב-Takwin Labs, חממה טכנולוגית למגזר הערבי שפועלת בחיפה ושפרס עצמו הוא אחד ממקימיה, לצד ח"כ אראל מרגלית ואיש העסקים עימאד תלחמי. קרן Amelia לקחה חלק בסבב הגיוס עליו הודיעה החממה בשבוע בהיקף של 4.5 מיליון דולר.

הקרן אמנם מתרחקת מעסקיו הנוכחיים והמוכרים יותר של פרס כשותף מנהל בקרן פיטנגו ונכון לעכשיו לא מתכננת להשקיע בסטארט-אפים טכנולוגיים, אך עדיין מעמיקה את הקשר של פרס עם מיזמים במגזר הערבי ובכלל ברצון לקדם את החדשנות והיזמות המזרח התיכון.

ב-Amelia מסבירים כי כל רווח שייצא מהקרן בדמות אקזיט או בדרך אחרת ייתרם למרכז פרס לשלום, שכאמור חמי פרס מכהן שם כיו"ר.