טבע מפסיקה מו"פ בתחומים אונקולוגיה ורפואת נשים

טבע הודיעה כי 14 פרויקטים בצבר המוצרים יופסקו או יימכרו ■ עלויות המחקר ופיתוח של פרויקטים אלו מגיעות לסכום של יותר מ-150 מיליון דולר בשנת 2015 וליותר מ-200 מיליון דולר ב-2016 וב-2017

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

טבע מפסיקה מחקר ופיתוח בתחומים שונים, ביניהם אונקולוגיה ורפואת נשים, כך הודיעה החברה היום (ב').

טבע הכריזה היום על תוצאות הסקירה האסטרטגית של תחומים טיפוליים ייחודיים מרכזיים שלה, וציינה כי היא מחויבת לפיתוח פתרונות המתמקדים במטופלים, ולהרחבה משמעותית של עסקיה בתחום תרופות המקור באמצעות השקעות במחקר ופיתוח, בשיווק, בחדשנות ובפיתוח עסקי.

תחומי הליבה הטיפוליים אשר בהם תתמקד החברה ואשר בהם מבססת טבע את מעמדה כחברה מובילה הם מערכת העצבים המרכזית (לרבות טרשת נפוצה, מחלות ניווניות של מערכת העצבים והטיפול בכאב) ומערכת הנשימה (לרבות אסתמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית).

בתחומים טיפוליים אחרים, כגון בריאות האישה ואונקולוגיה, שבהם יש לטבע נוכחות מסחרית משמעותית, החברה תתמקד במוצרים המוכנים לשיווק או הקרובים ליציאה לשוק כדי למקסם רווחיות בת-קיימא. בנוסף, תמשיך טבע לבחון אפשרויות לפעילויות ושיתופי פעולה עם דגש מסחרי.

טבע הודיעה כי 14 פרויקטים בצבר המוצרים יופסקו או יימכרו. עלויות המחקר ופיתוח של פרויקטים אלו מגיעות לסכום של יותר מ-150 מיליון דולר בשנת 2015 וליותר מ-200 מיליון דולר ב-2016 וב-2017. החיסכון בעלויות יופנה, בחלקו, להגדלת משאבים בתחומי הליבה של טבע, בעוד שחלק אחר יתמוך ביעדי ההתייעלות של החברה. הגדלה זו בהשקעה בתחומי הליבה הטיפוליים תגדיל את תפוקת המו"פ, וזאת מבלי להגדיל את תקציב המו"פ הכולל.

נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, אמר כי "הנכסים שלנו הנמצאים בשלבים האחרונים של פיתוח צפויים להפיק ערך עצום - מתוך למעלה מ-30 השקות שאנו צופים עד 2019, אשר יניבו יותר מ-3.5 מיליארד דולר של הכנסות חדשות, על בסיס התאמת סיכונים, יותר מ-20 מוצרים יושקו בשני תחומי הליבה הללו".