הרשת החברתית: מי צפה במופע "פורמולה 1" בירושלים?

וגם: מי זכה בתחרות "במה 5" של עובדי עיתון "גלובס" - ומה היה הפרס?

יובל בראון, אייל ואליעזר פישמן ואבי שטרנשוס / צילום: תמר מצפי
יובל בראון, אייל ואליעזר פישמן ואבי שטרנשוס / צילום: תמר מצפי

פורמולה ירושלמית מנצחת

על גג מתחם התחנה בירושלים התקבצו ביום שלישי האחרון לקוחות הבנקאות הפרטית של יובנק (UBANK) וכמה חברים של חברת מ.ב.ס. סוכנויות ספורט, יבואנית המותג סאקוני לישראל, וצפו במופע "פורמולה 1" שהתקיים בבירה.

בין הצופים היו: אבי שטרנשוס, מנכ"ל יובנק; יובל בראון, מנכ"ל סאקוני ישראל; אביגדור אבני, מנהל הבנקאות הפרטית ביובנק; גרי לבנת, מנהל סניף ירושלים של יובנק; אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס", ובנו אייל; השף אביב משה; מומי דהן, הבעלים של אלדן; רוני ורטהיימר, בעלי ספורט ורטהיימר; ואחרים.

מאוחר יותר באותו ערב התקיים אירוע גאלה למשתתפי ה"פורמולה 1" במלון וולדורף אסטוריה שנפתח באחרונה בירושלים ונמנה על נותני החסות למרוץ.

באירוע, שאותו הנחה אלי אילדיס, נכחו גם רמי לוי ויוג'ין קספרסקי, ממציא תוכנת אבטחת המידע הראשונה בעולם ונותן החסות הראשית למרוץ, שסיפר כיצד פגש לראשונה את ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לפני כעשור פגשתי את ברקת בכנס, שם הוא סיפר לי על אהבתו הגדולה למרוצים ועל הרצון שלו לקיים מופע ותחרות של הפורמולה ברחובות ירושלים. נעניתי להצעה, ואני שמח ומתרגש שזו השנה השנייה שהצלחנו להביא את מכוניות הפורמולה לירושלים. כולי תקווה שהאירוע יהיה אירוע שנתי קבוע ברחובות העיר".

גיא קליימן, מנכ"ל מלון וולדורף אסטוריה, הפתיע את קספרסקי עם עוגה לרגל יום הולדתו ה-49.

יובל בראון, אייל ואליעזר פישמן ואבי שטרנשוס / צילום: תמר מצפי
 יובל בראון, אייל ואליעזר פישמן ואבי שטרנשוס / צילום: תמר מצפי

ניר ברקת, יוג'ין קרספרסקי וגיא קליימן / צלם: אבי חיון
 ניר ברקת, יוג'ין קרספרסקי וגיא קליימן / צלם: אבי חיון

ניר ברקת / צלם: אור גפן
 ניר ברקת / צלם: אור גפן

אלי אילדיס ורמי לוי / צלם: אבי חיון
 אלי אילדיס ורמי לוי / צלם: אבי חיון

5 דקות של תהילה

דניאל מרמרי, העורך הגרפי של "גלובס", הוא הזוכה במקום הראשון בערב פנימי של העיתון הכלכלי תחת השם "במה 5", שהתקיים באחרונה במתחם קסטיאל בתל-אביב.

"במה 5" הוא פרויקט חדש של העיתון שהתקיים בפעם הראשונה, שבמסגרתו הציגו 8 עובדים ממחלקות העיתון השונות הרצאות קצרות בנות 5 דקות על תחומי הידע, המומחיות והעניין שלהם, שאינם באים לידי ביטוי בהכרח בשגרת עבודתם הרגילה. ההרצאות בוצעו בצורה קצבית, מעניינת ומקורית.

עובדי "גלובס" קבעו מה היא הפרזנטציה המנצחת, זו ששילבה ידע ויכולות ברמה הגבוהה ביותר, באמצעות אפליקציה ייעודית שנבנתה לאירוע. מרמרי,

שבמסגרת ההרצאה שלו הראה את החשיבות בממשקים נכונים ומעוצבים דרך הדגמה של פעולות פשוטות המתרחשות יום יום במערכת, זכה בחופשה זוגית באירופה בשווי 2,000 דולר.

שבעת העובדים הנוספים שהציגו: חגית פלג-רותם, כתבת האמנות והתרבות, שהראתה כיצד אנו נחשפים לאמנות בכל מקום, גם ברחוב; יוסי נזר, מבית-הקפה הפנימי של "גלובס", שדיבר על תיעול מתח נפשי למקומות בריאים; גדי ספיבק ממחלקת תפעול, שהקדיש את הרצאתו להדביק את הקהל באהבה שלו למשחק המטקות; שי ניב, כתב הבריאות, שהדגים את השפעת משחקי ילדים על בחירות הקריירה בגיל מבוגר; דלית אייזיק-לויתן, ממזכירות המערכת, שדיברה על חשיבות העידוד במקום העבודה; יובל כהן ממשאבי אנוש, שהראה כיצד גם האזרח הקטן יכול לקחת חלק במאבקים גדולים; ותמר מצפי, אחת מצלמי הבית של "גלובס", שהדגימה את החשיבות שבנחישות להשיג תמונה מנצחת.

הכנסה זוגית של 3 מיליון שקל

בעלי מניות חברת התרופות רקח יתאספו בחודש הבא לאשר מחדש את תנאי העסקת צמד בעלי השליטה בחברה - בני הזוג מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי, שיוותרו ללא שינוי.

עלות העסקת בני הזוג יחד ב-2013 התקרבה ל-3 מיליון שקל - 1.75 מיליון שקל לג'ורג'ט והיתרה למרדכי.

ג'ורג'ט, בתפקידה כמנכ"לית רקח, צפויה ליהנות ממשכורת חודשית של 75 אלף שקל, צמוד למדד, יחד עם הטבות נוספות, וכן ממענק שנתי של עד 300 אלף שקל.

מרדכי, בתפקידו כיו"ר רקח, יסתפק במשכורת חודשית של 55 אלף שקל, צמוד למדד, יחד עם הטבות נוספות, וכן ממענק שנתי דומה.

בנוסף יתבקשו בעלי המניות לאשר את תנאי העסקתם של יעקב, מיכאל ואשר אלגרבלי, שלושת אחיו של מרדכי, בחברה-הבת אופיר את שלפארם.

עלות העסקת יעקב אלגרבלי כמנכ"ל החברה נושקת למיליון שקל בשנה; עלות העסקת מיכאל אלגרבלי כמנהל השיווק של אופיר את שלפארם עומדת על 850 אלף שקל; ואילו עלות העסקת אשר אלגרבלי כקניין הראשי בחברה,מסתכמת ב-330 אלף שקל.

90 אלף שקל בחודש

ועדת התיגמול ודירקטוריון פועלים אי.בי.אי אישר שדרוג של 32% בדמי הניהול החודשיים שהחברה מעניקה לארז גולדשמידט, מנכ"ל החברה-הבת פועלים אי.בי.אי חיתום, מ-68 אלף שקל ל-90 אלף שקל.

בנוסף לדמי הניהול גולדשמידט נהנה בתפקידו מהטבות נוספות, וכן זכאי למענק שנתי של עד 2.4 מיליון שקל, בתלות בתוצאות החברה.

בפועלים אי.בי.אי מציינים כי על בסיס תוצאות החברה ב-2013, עלות העסקת גולדשמידט לפי התנאים החדשים הייתה מסתכמת בכ-3.5 מיליון שקל - 1.1 מיליון שקל דמי ניהול והיתרה, בסך של 2.4 מיליון שקל, כמענק.

בפועל, עלות העסקת גולדשמידט ב-2013 הגיע ל-3.7 מיליון שקל - כשעלות שכרו עמדה על 730 אלף שקל, היקף המענק שקיבל הגיע ל-2.6 מיליון שקל והוא נהנה מתגמול מנייתי בסכום של 400 אלף שקל.

מתנת חג לילדים: 37 מיליון שקל

שאול ורחל לוטן, צמד בעלי השליטה בחברת לוינשטין הנדסה, העניקו מתנה נאה לחג לשלושת ילדיהם - מניות החברה בשווי כולל של 37 מיליון שקל. בני הזוג העבירו לכל אחד משלושת הילדים, המכהנים בתפקידים שונים בחברה, 150 אלף מניות, ובסך-הכול 450 אלף מניות, ללא תמורה.

שווי מניית לוינשטין הנדסה עומד היום על כ-83 שקל ומשקף לכל חבילת מניות שהוענקה לכל ילד שווי של יותר מ-12 מיליון שקל. העברת המניות מתבצעת לאחר זינוק של 40% בערכה של מניית לוינשטין הנדסה בשנה האחרונה, המשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-300 מיליון שקל.

בעקבות העברת המניות, שיעור ההחזקות של בני הזוג לוטן בחברה ירד מכ-69% לכ-57%, בשווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל.

שאול לוטן, מנכ
 שאול לוטן, מנכ