פשרה בתביעה ייצוגית: ללין הטעתה ותפצה ב-2.5 מיליון שקל

בתביעה, שאושרה כייצוגית, נטען כי בבקבוקי מי גוף שמשווקת ללין, המוצגים כנטולי אלכוהול, יש הלכה למעשה 60% אלכוהול

ללין / צילום: יונתן בלום
ללין / צילום: יונתן בלום

הטעיה בדבר תכולת האלכוהול במוצרי ללין תעלה לחברה בהטבה ללקוחותיה בסכום כולל של 2.5 מיליון שקל - זאת בעקבות הסכם פשרה שהושג במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד החברה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בשנת 2010 תבעה לקוחת החברה את ללין, מקבוצת פוקס, לאחר שגילתה כי בבקבוקי מי גוף שמשווקת החברה, המוצגים כנטולי אלכוהול, קיימים הלכה למעשה 60% אלכוהול. על האריזה אף הופיע הכיתוב "מתאים גם לעור הרגיש ביותר", עליו הסתמכה התובעת, שיוצגה בהליך על-ידי עו"ד הילה צור; אולם לאחר שהשתמשה במוצרים, טענה בכתב התביעה כי חשה גירוי בעור ואדמומיות הופיעה על גופה - ולכן העבירה את המוצר לבדיקת המעבדה שחשפה את הממצאים לאשורם.

בתובענה שאושרה כייצוגית פירטה התובעת שורה ארוכה של טענות: הפרת צו פיקוח על מצרכים ושירותים, הטעיה, הפרת חוזה, חוסר תום-לב וכן עוולות של רשלנות, תרמית והפרת חובה חקוקה, לצד התעשרות שלא כדין.

הנזק המצרפי לחברי הקבוצה הנפגעת הוערך בסכום הקרוב ל-120 מיליון שקל, הכולל בין השאר תשלום עבור עוגמת-הנפש ופגיעה באוטונומיה.

ההטבה שתעניק ללין ללקוחותיה במסגרת ההסכם תיושם על-ידי הגדלה חינם של מוצר פילינג חמאה מלח לרגליים, מתכולה של 150 מ"ל ל-200 מ"ל, וכן הענקת הנחה בגובה 10% על מוצרי סדרת "בודי מיסט".

סכום התביעה המקורי, מציין השופט יצחק ענבר בכתב הפשרה, גבוה מסכום ההטבה באופן משמעותי - אך עיקרו של הפער נובע מהערכות נזק מופרזות הכלולות בבקשה המקורית. עם זאת, העלות של ללין עבור ההטבה גבוהה מההכנסות שהפיקה ממכירת המוצרים נושאי הכיתוב המוטעה, בשל חומרת ההטעיה עצמה. (ת"צ: 10-02-41928).