אסי עזר השמיע גניחות סקס בשידור - ורדיו ת"א נקנס ב-100 א' ש'

שתי הפרות נקבעו בעקבות הקלטת והשמעת שכנתו של אסי עזר במצב אינטימי וכן שידור סצנת הגניחות מהסרט "כשהארי פגש את סאלי" בשעות הבוקר ■ מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד: "אין בשידור תכנים אלה הומור או תחכום"

אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ'וק
אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ'וק

הרשות השנייה הטילה על רדיו תל-אביב קנס של 100 אלף שקל וכן קנס של 20 אלף שקל על-תנאי, וזאת בשל שתי הפרות בעקבות שידור הקלטת הגניחות בתוכנית הבוקר של אסי עזר ודפנה לוסטיג.

ההפרה הראשונה נקבעה לאחר שעזר ולוסטיג שידרו בתוכנית ביום 8.6.2014 הקלטה שהקליט עזר במכשיר הטלפון הנייד שלו ובה נשמעת שכנתו גונחת, ככל הנראה במהלך קיום יחסי מין.

ההפרה השנייה נקבעה בעקבות השמעה של סצנה מוקלטת מתוך הסרט "כשהארי פגש את סאלי" בתוכנית מיום 6.7.2014, וזאת בזמן שהליך ההפרה הראשון כנגד התחנה תלוי ועומד, כשעזר ולוסטיג אף הגדילו לעשות וקראו למאזינים להקליט בעצמם גניחות ולשלוח לתחנה.

ביחס להפרה זו נקבע כי הרשות השנייה רואה בחומרה רבה את ההתעלמות המכוונת מעמדתה כי יש בשידור תכנים אלה בשעות הבוקר הפרות של חוק ושל כללי הרשות השנייה, תוך שעזר מציין מפורשות כי הוא יודע שגם הפעם יש ילדים המאזינים לתוכנית.

בהפרות נקבע כי הרשות רואה בחומרה הקלטת אדם פרטי במיוחד בהקשר אינטימי ואף אם פרטיו אינם מזוהים בציבור והשמעתם ברבים, וכן אינה מקבלת את תגובת רדיו תל-אביב לפיה עזר הוא שנפל למפגע מביך ורק "הביא את מציאות חייו אל השידור". לדברי הרשות, מוטב היה אם טענה זו לא הייתה נטענת מלכתחילה.

בעבור כל אחת מההפרות הוטל על רדיו תל-אביב עיצום כספי בסך 50 אלף שקל. בנוסף נקבע כאמור קנס על-תנאי בסך 20 אלף שקל במקרה שתתקיים הפרה דומה בשנתיים הבאות.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, מסר כי "אסי עזר ודפנה לוסטיג הגדילו לעשות, ובעזות-מצח שאין כדוגמתה לא רק שידרו תכנים בלתי הולמים בשעת בוקר בה מאזינים לרדיו גם ילדים, אלא גם שבו וחזרו על תכנים דומים, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה.

"אין הומור או תחכום בשידור סצנות אינטימיות בשעות הבוקר אלא פגיעה חמורה וזלזול בוטה ברגשות הציבור. הרשות השנייה תוסיף לטפל במקרים כאלה במלוא החומרה ותדאג שלא יישנו".