קבוצות הפרמיירליג נגד מנצ'סטר יונייטד: לא תפרסמו על גב החולצות

"הטיימס": הקבוצה המכניסה ביותר באנגליה מספונסרים ניסתה להוסיף שטח נוסף לנותני החסות; 19 המועדונים האחרים בליגה התנגדו למהלך

אנחל די מאריה, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס
אנחל די מאריה, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד קיוותה כי תוכל להרחיב את מעגל ההכנסות שלה מנותני חסות, באמצעות פרסום של חברה מסחרית על גב חולצות המשחק הרשמיות של המועדון במשחקי הפרמיירליג - אך היוזמה הזאת נדחתה באופן גורף על-ידי 19 הקבוצות האחרות בליגה האנגלית. כך מפרסם "הטיימס".

על-פי תקנות הפרמיירליג, הסכמי האימוץ כיום יכולים לכלול פרסום רק על קדמת החולצות. יתר המועדונים לא התלהבו מהרעיון של "השדים האדומים", שכן לטענתם הוא עשוי היה לדלל את הערך המיתוגי של הספונסר המרכזי. במקרה של יונייטד, מדובר על שברולט, מותג הרכבים מבית ג'נרל מוטורס - שחתום עם הקבוצה על הסכם בשווי 357 מיליון ליש"ט לשבע שנים (נכנס לתוקף החל מהעונה הנוכחית).

כמו כן, בישיבה שנערכה בעניין במינהלת הפרמיירליג, הבהירו נציגי הקבוצות כי הם אינם מעוניינים שמדי המשחק "יראו כמו חולצות של פורמולה 1". כידוע, בענף הספורט המוטורי נהוג למלא כל חלל אפשרי בנותני חסות שונים.

בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני 2014, יונייטד הצליחה להגדיל את ההכנסות המסחריות שלה ב-24.1%, אל נתון שיא של 189.3 מיליון ליש"ט - הגבוה ביותר באנגליה ומהגבוהים בעולם הכדורגל כולו. מדובר על כ-44% מהמחזור הכולל של המועדון, שהסתכם ב-433.2 מיליון ליש"ט.

אגב, מפעל אחר באנגליה בו כן מתאפשר פרסום על גב החולצה הוא הגביע האנגלי - אותו מנהלת ההתאחדות האנגלית. התנאי: רק נותנת חסות אחת יכולה להופיע על גב המדים, וגודל הלוגו שלה לא יעלה 100 סנטימטרים רבועים.