"אני לא רוצה להפחיד אתכם, אבל זו מפולת כמו ב-1987"

בלוגר המניות "ג'סי ליברמור", שחזה במדויק את תחילת הנפילות בוול סטריט, מספק נבואה שחורה למדי

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

הנפילה במדדי המניות בוול סטריט אמש (ב') בשיעור של עד 1.65% מטרידה לא מעט משקיעים - ויש מי שיוצק עוד שמן למדורה. בלוגר המניות "ג'סי ליברמור" (Jesse Livermore), המשתמש בשם פסבדונים וכותב בבלוג שלו על שוק המניות, מזהיר שאנחנו עודמים בפני מפולת של יותר מ-20%.

ליברמור התפרסם באתרי הכלכלה בארה"ב לאחר שפרסם "נבואה" שהתממשה. הוא חזה ערב הנפקת עליבאבא שהשוק ירשום שיא שנתי בשעת המסחר הראשונה באותו יום. הוא קלע בול, ומאז מדד S&P 500 ירד ביותר מ-6%.

באתר "ביזנס אינסיידר", שמסקר גם כן את הבלוג הכלכלי-פילוסופי של ליברמור, מזכירים כי ג'סי ליברמור האמיתי היה סוחר מניות ידוע שהרוויח והפסיד מיליוני דולרים בביצוע עסקאות שורט על מניות בתחילת המאה ה-20.

כעת, ליברמור מזהיר כאמור ממפולת של ממש בשווקים. "אני לא רוצה להפחיד אתכם, אבל זו מפולת כמו ב-1987", הוא כתב. כזכור, ב"יום שני השחור" באוקטובר 1987 נפל לפתע הדאו ג'ונס ב-23%, והיום הזה נחרת בזכרונם של משקיעים רבים.

אתמול רשמו מדדי המניות בוול סטריט יום שלישי ברציפות של ירידות. מדד הדאו ג'ונס ירד ביותר מ-200 נקודות ומדד S&P 500 רשם את היום השלישי הכי גרוע שלו מנובמבר 2011. היום, החוזים העתידיים על מדדי המניות עולים בכ-0.4%.

הנה כמה ציוצים אחרונים של ליברמור בטוויטר:

■ "אנחנו צריכים להתחיל לדבר על תנועה בשווקים בסגנון 1987".

■ "כמה נתונים כלכליים טובים יכולים לעזור כאן. זה יכול לעשות את העבודה".

■ "אנחנו מודאגים מעוד יום של ירידות חדות - אז הנה קיבלנו אחד, בלי שום סיבה".

■ "זה כמו התקף פאניקה. אדם חושש לקבל אחד כזה, יוצר לעצמו פחד מהתקף - וזה לכשעצמו התקף פאניקה".