אהרונוביץ' ודנינו נפגשו: "השניים ליבנו את העניינים"

יום לאחר חילופי ההאשמות ביניהם, השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה נפגשו וסיכמו כי לא יהיה יותר דיון פומבי בסוגיית מינוי המפכ"ל הבא

רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן
רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן

יום לאחר חילופי ההאשמות, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, נועדו היום (ג') לפגישה אישית - כך דווח בגלי צה"ל.

גורמים המעורים בפרטים מסרו לגלי צה"ל כי במהלך הפגישה השניים ליבנו ביניהם את העניינים וסיכמו להמשיך לעבוד בשיתוף-פעולה ובאופן מסודר, כפי שהיה עד כה.

בהודעה המשותפת של דובר המשטרה ודובר השר לביטחון פנים נכתב כי במהלך הפגישה "דנו השניים בסוגיות עבודה שוטפות וכן שוחחו על סוגיית מינוי המפכ"ל הבא, זאת על רקע הפרסומים בימים האחרונים".

בהודעה נכתב עוד כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמסגרתה סוכם כי לא יהיה יותר דיון פומבי בסוגיית מינוי המפכ"ל הבא, וכי דיון אודות זהותו של המפכ"ל העתידי אינו רלוונטי כעת".

כזכור, אתמול (ב') יצא השר לביטחון פנים במתקפה חריפה נגד מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, שאמר כי המפכ"ל הבא צריך להגיע משורות המשטרה. "אני לא רואה עין בעין, אני רואה באמירה הזאת אמירה אומללה מאוד של מפכ"ל מכהן שבא לתת לי עצות", אמר אהרונוביץ' בביקור ברחבת הכותל. "דברים כאלה לא צריכים להיות, לכן אני דוחה אותם, לא מקבל אותם, וטוב שהמפכ"ל יתעסק בענייניו ולא בענייני המפכ"ל הבא".

הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, התייחס המפכ"ל לשעבר, אסף חפץ, לעימות בין השר אהרונוביץ' למפכ"ל דנינו. חפץ הגן בראיון על המפכ"ל המכהן, ואמר כי היה עושה בדיוק אותו הדבר.

"מחובתו של מפכ"ל להביע את דעתו, ומחובתו של השר להתייעץ איתו", אמר חפץ בראיון. "על פניו נראה לי שהוא אפילו לא מתייעץ בנושא הזה, ולכן לא נותר אלא להביע את דעתו בתקשורת, אם הוא לא מוסר את זה בדיונים פנימיים".