5 שנות מאסר בפועל לאצן קטוע הרגליים אוסקר פיסטוריוס

האצן הדרום אפריקאי, שהורשע בהריגת בת זוגו, יוכל אחרי 10 חודשים לבקש להמיר את יתרת העונש במעצר-בית

אוסקר פיסטוריוס / צלם: רויטרס
אוסקר פיסטוריוס / צלם: רויטרס

אחד מהמשפטים המתוקשרים בהיסטוריה של הספורט הגיע היום (ג') להכרעה בבית המשפט בפרטוריה, דרום אפריקה. על האצן קטוע הרגליים אוסקר פיסטוריוס נגזרו 5 שנות מאסר בפועל בגין הריגתה של בת זוגו ריבה סטינקאמפ, אירוע שהתרחש בדירתו של פיסטוריוס בפרטוריה בפברואר 2013. במקביל הוא נמצא אשם בירי במסעדה כמה חודשים לאחר מכן.

עם זאת, בשל החוק בדרום אפריקה שנוגע לעבירות כגון אלה, ייתכן כי פיסטוריוס יבלה תקופה קצרה יחסית בכלא. אחרי שירצה שישית מזמן המאסר שנגזר עליו (10 חודשים), רשאי פיסטוריוס להגיש בקשה להמיר את יתרת העונש במעצר-בית.

פיסטוריוס, קטוע רגליים מגיל 11 חודשים, התפרסם בעקבות המאבק שהוביל נגד רשויות הספורט העולמיות שיאפשרו לו להתמודד במשחקים האולימפיים "הרגילים", מאבקים שהגיעו עד ל-CAS בשווייץ, בית הדין העליון לספורט. בסופו של דבר המאבק שלו נשא פרי: הוא ייצג את דרום אפריקה באליפות העולם בדגאו ב-2011 ושנה לאחר מכן גם במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 (ריצת 400 מטר, ובשליחים 4 פעמים 400 מטר). הוא מחזיק ב-8 מדליות אולימפיות מהמשחקים הפראלימפיים (2004, 2008 ו-2012), מתוכן 6 מדליות זהב.

בפברואר 2013 ירה פיסטוריוס בביתו שבפרטוריה בבת זוגו ריבה סטינקאמפ, אולם לאורך כל המשפט טען כי הדבר נעשה בשוגג, כיוון שחשב כי מדובר בפורץ שחדר לביתו.

המשפט, שהחל במארס 2014, הופסק חודשיים לאחר מכן לתקופה של כ-40 יום, לצורך הערכה פסיכיאטרית שנעשתה לפיסטוריוס.