רשמית: המיליארדר פטר לים רכש את ולנסיה

המו"מ שנמשך 10 חודשים הסתיים בהצלחה: הסינגפורי יחזיר חובות בסך 94 מיליון אירו, ויקבל 70.04% ממניות מועדון הכדורגל הספרדי

המיליארדר הסינגפורי פטר לים / צלם: רויטרס
המיליארדר הסינגפורי פטר לים / צלם: רויטרס

עכשיו זה רשמי: לוולנסיה יש בעלים חדש - המיליארדר פטר לים. הסינגפורי השלים בסוף השבוע רכישה של 70.04% ממניות מועדון הכדורגל הספרדי, בתמורה ל-94 מיליון אירו.

לים, 61, קנה את מניות הקבוצה בתמורה להחזר חובות של 94 מיליון אירו: 22 מיליון אותם כבר הזרים, והתחייבות להחזיר בארבע השנים הקרובות 72 מיליון נוספים ל"בנקיה" (Bankia), הנושה העיקרי של "העטלפים". את יתר החובות ארוכי הטווח של המועדון הוא ינסה להחזיר במהלך השנים דרך ההכנסות השוטפות שתייצר ולנסיה.

בכך הסתיים משא ומתן שנמשך קרוב ל-10 חודשים, לאחר ש"בנקיה" הסכימו למכור את 70 האחוזים ל-Meriton Holdings, חברת האחזקות הפרטית של לים, בכפוף להסכמי מחזור ההלוואות שהעניקו לוולנסיה.

הונו של לים, שהתעשר בעיקר מעסקי המשקים החקלאיים במזרח אסיה, שוק הנדל"ן והבורסה -מוערך על-ידי מגזין "פורבס" בכ-1.7 מיליארד אירו. הוא נחשב לחובב ספורט נלהב, ובעבר התעניין ברכישת אחזקות במנצ'סטר יונייטד, ליברפול ואתלטיקו מדריד. לים הוא אחד מבעליה של יצרנית הפורמולה 1 מקלארן, ולפני כשנתיים הוא גם נכנס לשותפות בבניית מסלול ספורט מוטורי במלזיה. אגב, אחד המתווכים בין לים לוולנסיה היה סוכן העל הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש, שמייצג בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו וז'וזה מוריניו.

על-פי דיווחים בתקשורת הספרדית, עשוי לים להעמיד כבר בינואר הקרוב לוולנסיה תקציב רכש בסך 60 מיליון אירו, וינסה להחזיר אותה לימיה הגדולים. תור הזהב של המועדון התרחש בין השנים 2000-2004, בו העפיל פעמיים לגמר ליגת האלופות, הניף פעם אחת את גביע אופ"א, ואפילו הצליח לשבור את ההגמוניה של ריאל מדריד וברצלונה בספרד עם זכייה בשתי אליפויות. משימה נוספת של לים תהיה פיקוח על בניית האצטדיון החדש של ולנסיה, פרויקט שכבר נתקע מספר פעמים בעבר בשל קשיים כלכליים.