המחזמר "CATS" מגיע לת"א בהשקעה של 2.5 מיליון דולר

המחזמר בהפקה הלונדונית, שמחזיק במקום השני בדירוג מחזות הזמר המצליחים בכל הזמנים, יעלה בהיכל התרבות בת"א במשך 10 ימים

קאטס / צילום: Alessandro Pinna
קאטס / צילום: Alessandro Pinna

אחרי קיץ רצוף ביטולים בצל המלחמה, מגיעה לכאן אחת ההפקות הגדולות בעולם. המחזמר "CATS", בהפקה המקורית ובהשקעת ענק המוערכת ב-2.5 מיליון דולר, יעלה בהיכל התרבות בתל-אביב במשך 10 ימים, החל מיום רביעי הבא (5.11-16.11).

"CATS", על-פי ספרו של טי.אס אליוט, למוזיקה מקורית שהלחין אנדרו לויד ובר, עלה לראשונה בלונדון במאי 1981. מאז הוצג ברציפות כבר יותר מ-20 שנה בלונדון ובניו-יורק, והוא מחזיק במקום השני בדירוג ההצלחה העולמית של מחזמר בכל הזמנים, מיד אחרי "פאנטום האופרה".

הבאת הפקת הענק להופעות בישראל כרוכה בלוגיסטיקה מורכבת. "דאגנו, כמובן, לאור אירועי הקיץ הקשים, אבל האמנתי שיהיה בסדר", אומר המפיק משה יוסף, האחראי להצגת "CATS" בישראל, בשיחה עם "גלובס".

- למה דווקא עכשיו או בעצם, למה רק עכשיו, מגיע המחזמר "CATS" לארץ?

"'CATS' מעולם לא הוצג כאן, פרט להפקה של בית צבי, לא נעשתה גרסה ישראלית, ולא הגיע מופע מחו"ל. להביא הנה הפקה בסדר גודל כזה מווסט אנד, ממש כפי שהיא נראית על הבמה בלונדון, זה מין פאזל שלקח זמן להתאים את כל מרכיביו - העיתוי, השינוע של התפאורה, האולם. להגיע לכאן לוקח לציוד יותר משבועיים בהפלגה, ובזמן הזה הם מפסידים הופעות. הם עולים שוב על הבמה בלונדון ב-6 בדצמבר".

להעביר את ההתלהבות לקהל

"CATS" הוא סיפורו של שבט חתולים המתכנס מדי שנה ללילה אחד מיוחד, ובו זקן השבט בוחר חתול אחד, אשר יזכה לעלות לשמיים ולהיוולד מחדש לחיים חדשים.

בהפקה משתתפים 30 שחקנים, זמרים ורקדנים בליווי תזמורת חיה, ועוד 33 אנשי צוות המתפעלים את המחזמר. לאורך שנותיו זכה המחזמר בפרסים בינלאומיים - למשחק, למחזה, למוזיקה, לתלבושות, לתאורה ועוד.

אולי זה המחבר הקלאסיקן, אולי המלחין הידוע, אך קשה לפצח את נוסחת הקסם שהופכת מחזמר אחד להצלחה על-זמנית, בעוד שהפקות אחרות לא זוכות לאהדת הקהל.

"הענף שלנו הוא קזינו. את 'CATS' ראו 50 מיליון צופים, וההצגה לא ירדה מהבמות אף פעם. אבל אין נוסחה מדויקת להצלחה. כשראיתי את 'מיס סייגון' בלונדון לפני 20 שנה, לא נהניתי, וההצגה ירדה מהר. לפני שנתיים ראיתי אותה שוב - על במה קטנה ואינטימית יותר, והכול עבד מצוין. יש הצלחות וכישלונות לא צפויים. ב-1984 בניו-יורק כל האוטובוסים ולוחות המודעות פרסמו את 'שלושת המוסקטרים', הפקה של מיליוני דולרים, שנסגרה אחרי שבועיים".

עלות המופע בארץ מגיעה לסכום של כ-2.5 מיליון דולר.

- נראה כי מכירת הכרטיסים עד כה מחזירה את ההשקעה?

"אנחנו עובדים קשה בשביל זה. לפעמים אני רואה הפקות מדהימות בחו"ל ורוצה להביא אותן, אך לא תמיד אני מצליח להעביר את ההתלהבות שלי לקהל, וזה חשוב מאוד. ההפקה מאוד יקרה. בלונדון כרטיס עולה 50-75 ליש"ט, וכאן הכרטיס היקר ביותר הוא 500 שקל - שזה סכום דומה. ולא צריך לשלם על הטיסה והמלון".

- מהן ההפקות הכי קרובות לליבך?

"העליתי את 'גברתי הנאווה' עם ריטה ב-1986 ושוב ב-2002 עם מירה עוואד, הבאתי את סטיבי וונדר, את קרקס מדראנו, את ג'ו קוקר. כל הפקה היא הימור, אבל אני לא עושה דברים שאני לא מאמין בהם".