אנטרופי טרפדה תשלום בונוס למנכ"ל מנדלסון תשתיות

הבונוס היה אמור להינתן לצבי איציק על חלקו במכירת דודסון גלובל, החברה הבת בארה"ב

החברות הציבוריות ממשיכות להתמודד עם הצורך באישור בעלי מניות המיעוט לתגמולים שהן מעניקות לבכיריהן. כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס", על רקע התנגדויות מצד חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, דחתה מבטח שמיר את האסיפה שנועדה לאשר את התגמולים לבעל השליטה מאיר שמיר. בחברת פרטנר הורידו לפי שעה מסדר היום את הסעיף שנוגע לאישור שכר המנכ"ל, חיים רומנו.

אתמול דווח על דחייה של אסיפה כללית נוספת, הפעם בחברת התעשייה מנדלסון תשתיות . האסיפה שתוכננה ל-7 באוקטובר כבר נדחתה ל-27 באוקטובר (היום), אלא שאתמול בבוקר הודיעה החברה על ביטולה. לפי הדיווח מאתמול, סיבת הביטול היא "התמשכות הדיאלוג שמקיימת החברה מול משקיעים מוסדיים".

אנטרופי פרסמה חוות דעת שלילית

ל"גלובס" נודע כי הביטול מגיע על רקע חוות דעת שלילית שפרסמה אנטרופי, ובה המליצה להתנגד למענק שביקשה מנדלסון להעניק לצבי איציק - מנכ"ל משותף בחברה.

מנדלסון, שנסחרת בשווי 266 מיליון שקל, נמצאת בשליטת קבוצת נץ המנוהלת על-ידי איציק.

באסיפה היו אמורים בעלי המניות לדון במענק חד-פעמי לאיציק, של 1.8 מיליון שקל בתוספת מע"מ, "בגין ביצועים ומאמצים מיוחדים שביצע המנכ"ל בקשר עם עסקה למכירת פעילות תחום הסחר בארה"ב".

מדובר במכירת החברה הבת של מנדלסון בארה"ב, דודסון (Dodson Global) - ספקית אביזרי צנרת מפלדה, ברזים ומגופים, המשמשים בעיקר לתעשיות הגז והנפט. המכירה התבצעה תמורת 110 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל), לחברה אמריקאית ששמה לא פורסם. העסקה, שהושלמה באוגוסט, תניב למנדלסון ברבעון השלישי רווח של 127 מיליון שקל.

"לחתימת מערך ההסכמים במסגרת העסקה קדם תהליך ארוך ואינטנסיבי שהתנהל בארה"ב בהובלת איציק", נימקה מנדלסון, והוסיפה כי המנכ"ל היה גורם המפתח בביצוע העסקה, ובכלל זה היה מעורב באופן ישיר בין היתר בייזום, ליווי שוטף, בחירת ברוקרים, התנהלות מול עו"ד וניהול המו"מ.

ההסכם כבר כולל את שירותי הניהול

ב-2013, דמי הניהול ששילמה מנדלסון לנץ - הכוללים חלופת שכר לאיציק בגין שירותי הניהול שהוא מעניק לחברה וחלופת שכר ליו"ר הפעיל שלמה אליה - הסתכמו ב-5.8 מיליון שקל.

חוות הדעת השלילית של אנטרופי מבוססת בין היתר על כך שהסכם הניהול בין נץ למנדלסון כבר כולל את שירותי הניהול של איציק; וכן על העובדה שהסכם ההעסקה של איציק בנץ מבוסס על תוצאות נץ, שעשויות מן הסתם לכלול את העסקה המוצלחת של החברה הבת.