הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; מניית אלרון זינקה 9%

עליות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.2% בחודש ספטמבר

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') ביציבות יחסית עם נטייה לעליות, לאחר שהתנהל לאורך מרבית היום בעליות שערים. זאת, על רקע עליות בשוקי העולם, כאשר בוול סטריט מדד הנאסד"ק מזנק. מחזור המסחר הסתכם בכ-970 מיליון שקל.

בתחום המאקרו, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.2% בחודש ספטמבר. קצב גידולו של המדד מהיר מקצב גידולו בחודשים הקודמים, שבהם הושפע המדד בין השאר מהשלכות השליליות של מבצע "צוק איתן". המדד הושפע לטובה מהעליות במדדי יצוא הסחורות והשירותים לספטמבר, מהגידול בהיקף התחלות הבנייה, ומהעליות במדדי הייצור התעשייתי והפדיון של ענפי המסחר והשירותים לאוגוסט.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול ביציבות יחסית, לאחר שמדד ה-S&P 500 סיכם בשבוע שעבר את השבוע הטוב ביותר שלו מתחילת 2014. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית. "יש משיכת חבל בין היסודות הטובים בארה"ב לנתונים בעולם", אומר ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities. ברוס בקיין, אנליסט השקעות ראשי ב-Key Private Bank, אומר כי "מה שמניע את השוק הם הנתונים המאכזבים מאירופה. יש מעט שיפור, אבל לא מספיק על מנת להזיז דברים".

בנק ישראל הודיע אתמול על הותרת הריבית במשק לחודש נובמבר על כנה ברמה של 0.25% - ורומז כי ייתכן שישיק תוכנית הקלה כמותית בהמשך. "הוועדה המוניטרית סבורה שהשפעות הפחתות הריבית האחרונות, לרמה של 0.25%, טרם באו לידי ביטוי מלא בפעילות ובאינפלציה, והחליטה להותיר החודש את הריבית ללא שינוי", נכתב בהודעת הריבית. "בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים על מנת להשיג את מטרותיו". בכך רומז הבנק כי ייתכן שישיק תוכנית הרחבה כמותית כמו רכישות אג"ח בעתיד.

המלצת קנייה לאלרון

האנליסט מאיר סלייטר מירושלים ברוקראז' פרסם היום המלצת "קנייה" למניית אלרון עם מחיר יעד של 25 שקל. "בבחינה של חברות הביומד בשוק ההון הישראלי, אלרון מהווה חלופת השקעה ייחודית, אשר מעניקה חשיפה לחברות בתחום המכשור הרפואי בשלבים שונים של התקדמות הפיתוח. פורטפוליו האחזקות מכיל 2 חברות בשלבי הבשלה יחסית מתקדמים, ומספר השקעות בחברות שנמצאות בשלבי פיתוח ראשוניים אשר אמורות להוות את פוטנציאל יצירת הערך בטווח הארוך", אומר סלייטר.

טאואר הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם בנקאי מחייב לארגון מחדש המחזק משמעותית את המאזן ומבנה החוב שלה. על פי תנאי ההסכם, יוחלפו הלוואות החברה בסך של 111 מיליון דולר שעמדו לפירעון בשנתיים הקרובות בהלוואה חדשה של 111 מיליון דולר עם מועדי פירעון שיימשכו עד סוף שנת 2018. הסכם זה יביא להפחתה ניכרת בתשלומי הקרן של החברה בשנים 2015 ו-2016 מ-101 מיליון דולר ל-24 מיליון דולר.

חברת כיל דיווחה אתמול כי חברת קוריטה היפנית תרכוש מכיל את היחידות העסקיות של מוצרי אלומיניום, כימיקלים לתעשיית הנייר וטיהור מים (APW) השייכות למגזר מוצרי התכלית של כיל וממוקמות בלודוויגשאפן ובדיסלדורף, גרמניה, וכן אתרים נוספים של כיל מוצרי תכלית באירופה ובסין. תמורת העסקה הינה כ-250 מיליון אירו.

אינטק פארמה מדווחת כי קיבלה את אישור ה-FDA לכניסה לניסוי הפאזה השלישית (Phase III) עם מוצר האקורדיון לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון. לאור זאת, אינטק פארמה תנהל דיונים עם ה-FDA על מנת להגיע לגיבוש אופטימלי של פרוטוקול הניסוי. החברה מעריכה כי התחלת ניסוי הפאזה השלישית, אם באופן עצמאי או באמצעות שיתוף עם חברת תרופות מובילה, בהתאם למודל העסקי של החברה, יתבצע במחצית השנייה של 2015.

חברת מדיוי דיווחה הבוקר על חתימת הסכם הבנות (MOU) עם חברת הבת בבעלות מלאה של ענקית המכשור הרפואי סינופארם, שבשליטת ממשלת סין והנחשבת לתאגיד המכשור הרפואי הגדול בסין, לקידום שיווק ומכירת מוצר ה-Laboraide של מדיוי בשוק הסיני. בדעת שתי החברות לפעול על מנת לחתום על הסכם הפצה אסטרטגי מחייב תוך שלושה חודשים מרגע קבלת האישור הרולטורי למוצר (CFDA) אשר יאפשר את שיווקו של מוצר ה-Laboraide בשוק הלידות הסיני.