עדי כהן במו"מ להתמנות ליו"ר זרוע המדיה של פובליסיס

שימש בעבר כסמנכ"ל השיווק של סלקום ושופרסל ■ המינוי מסמן ניסיון נוסף של קבוצת פובליסיס ישראל להפוך לשחקנית דומיננטית בתחום המדיה

עדי כהן / צילום: איל יצהר
עדי כהן / צילום: איל יצהר

קבוצת פובליסיס בישראל ממשיכה לנסות להתחזק בתחום המדיה: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה נמצאת במשא-ומתן מתקדם עם עדי כהן על מינויו לתפקיד יו"ר זרוע המדיה של הקבוצה.

אם המהלך ייצא לפועל, יהיה כהן אחראי על החברות זניט מדיה - הזרוע המשמעותית ביותר בקבוצה; על סטארקום - מותג המדיה של הקבוצה שאמור לשמש בתקציבים מנוגדי אינטרסים; ועל סמארט מדיה (בשותפות עם עמי קדם) - שמתמחה בעיקר בפרסום בעיתונות ובתקציבים קטנים.

כהן נחשב לאחד מאנשי השיווק המוכשרים והדעתניים בשוק. התפקיד האחרון שלו כשכיר היה סמנכ"ל השיווק בסלקום, וקודם לכן הוא שימש כהן כסמנכ"ל השיווק בשופרסל. לפני כן הוא עבד כמנהל שיווק בפרטנר בשנותיה הראשונות, וניהל פרויקטים בחברת הייעוץ POC.

בתפקידיו הקודמים נחשב כהן לאיש שיווק בעל הבנה גבוהה בפרסום ובמדיה. חלק מהמהלכים המסחריים של סלקום מול זכייניות ערוץ 2 והמלחמות שניהלה אי.די.בי (בעלת השליטה בסלקום) על מינוף כוחה כקבוצה מול הזכייניות, היו בהשפעתו.

עם יציאתו לדרך עצמאית חבר כהן למודי כידון ולמושיק תאומים בהקמת קרן השקעות שאמורה הייתה לשמש כחממה טכנולוגית לסטארט-אפים בתחומי הדיגיטל, הסלולר והטכנולוגיה. בהקמת הקרן הושקעו סכומי כסף לא מבוטלים, אך המהלך נגנז.

זו אינה הפעם הראשונה שפובליסיס מנסה לרתום אישיות בכירה לניהול זרוע המדיה שלה: עד לפני מספר חודשים היה זה יוסי ורשבסקי, שהחזיק בתפקיד שאותו לקח על עצמו לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל ערוץ 10. ורשבסקי החזיק בתפקיד פחות משנה, ועזב אותו כדי לשוב ולנהל את ערוץ 10.

קבוצת פובליסיס היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בישראל, אך היא אינה מצליחה להפוך לשחקנית דומיננטית בתחום המדיה. למרות שמדובר בקבוצה שמונה 3 משרדים גדולים, הרי שחלק לא מבוטל מתקציבי המדיה שלה מנוהלים מחוץ לקבוצה.

מאז התגבשות הקבוצה תחת ניהולו של יורם באומן נעשו מאמצים על מנת לתת מענה לבעיה זאת. בין היתר על-ידי פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים שיאפשר לחברת המדיה זניט לשתף פעולה עם חברת TMF, המרכזת את פעילות המדיה של אומניקום בישראל.

כשהמהלך לא צלח, הבינו בקבוצה כי הפתרון יבוא רק ממהלכים שאותם יבצעו עצמאית. כתוצאה מכך, יוסי לובטון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, הפך לשותף אקטיבי בניסיונות לחבר בין תקציבי הקריאייטיב לתקציבי המדיה שאינם מתנהלים בקבוצה - עד עתה ללא הצלחה.

לפני מספר חודשים גייסה הקבוצה את הילית מגד - לשעבר בכירה בפרוקטר&גמבל - כדי להשביח את חברת סטארקום. מגד וגבי אטל, המנהל את זניט מדיה, מהווים כעת את החזית הניהולית של זרוע המדיה של קבוצת פובליסיס.

עדי כהן וקבוצת פובליסיס בחרו שלא להגיב לידיעה.