הדולר נחלש ב-0.3% ל-3.754 שקלים לקראת החלטת הפד

המטבע האמריקאי המשיך לאבד גובה אולם בשוק המט"ח מעריכים כי מדובר בתיקון זמני האירו התחזק קלות ל-4.7818 שקלים ■ הערב בארה"ב: הפד צפוי להכריז על סיום תוכנית ההקלה הכמותית

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

השקל המשיך להתחזק היום (ד') מול הדולר והאירו לאחר החלטת הריבית המפתיעה של בנק ישראל שלשום, ולקראת הודעת הפדרל ריזרב היום.

הדולר היציג נחלש ב-0.3% ל-3.754 שקלים והאירו היציג התחזק בשיעור זעום ל-4.7818 שקלים. ביומיים האחרונים איבד הדולר 1.1% מול השקל מאז שבנק ישראל הפתיע והחליט לא להוריד את הריבית במשק אלא להותירה על 0.25%.

פעילים ואנליסטים בשוק המט"ח ממשיכים להעריך כי היחלשות הדולר זמנית וכי מדובר בתיקון לעליות האחרונות. "מחיר אטרקטיבי לקניית דולרים לאחר התיקון יהיה באזור ה-3.71 שקלים עד ל-3.80 שקלים", סבור מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה. "בסופו של דבר, ניתן להעריך כי פעילות הסוחרים תהיה לצד הערכות כי כל ירידה בדולר שקל הינה לצורך עלייה".

בשוק המט"ח העולמי נסחר הדולר ברמה של 1.274 ד' לאירו וב-1.614 ד' לליש"ט. אירוע המקרו המרכזי שישפיע היום על השוק הוא ההכרזה המוניטרית של הפדרל ריזרב בערב. בשוק מעריכים כי הפד יכריז היום על סיום תוכנית ההקלה הכמותית ויפסיק לרכוש אג"ח, ואז תחל הספירה לאחור לקראת העלאת הריבית הראשונה שאמורה להתרחש (לפי הערכות בשוק) ביוני 2015.

"מאז הודיע הפד על תחילת צמצום ההקלה הכמותית התחלנו לראות שינוי חיובי במגמה של הדולר בשוק המט"ח העולמי", מסרו ממחלקת המחקר של FXCM ישראל. כעת "השאלה היא מתי הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית, כאשר ההערכות הנוכחיות כרגע מדברות על המחצית השנייה של 2015. אף על פי כן, הבנק צפוי לנקוט היום לשון זהירה ולחזור על התחייבותו להותיר את הריבית ברמת אפס למשך זמן ממושך. אם הבנק ינקוט לשון נוקשה יותר, הדולר צפוי לזנק, אך שוק המניות עשוי להגיב בשלילה".