קול ישראל: כמות הפרסום תגדל ב-3 דקות לשעה

כמות הפרסום ברדיו הציבורי תגדל מ-9 דקות ל-12 דקות בשעה - זאת עקב הנחיה של מנהל קול ישראל החדש, שמעון אלקבץ, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר

בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר
בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר

כמות הפרסום בתחנות הרדיו הציבורי, קול ישראל, יגדלו ל-12 דקות בשעה - כך נודע ל"גלובס". מדובר בהנחיה חדשה של מנהל קול ישראל החדש, שמעון אלקבץ, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר.

על-פי כללי רשות השידור, כמות הפרסום חייבת לעמוד על לא יותר מ-9 דקות, כך גם על-פי ההסכמים מול שפ"ם, החברה המשווקת את הפרסום בקול ישראל. ניתן לחרוג מכמות זו רק באישור הנהלת הרדיו.

רשות השידור נמצאת בבור תקציבי שהולך ומעמיק לאור הירידה הדרמטית בתשלום האגרה מצד הציבור. קול ישראל מהווה במשך שנים יחידה מניבה ומצליחה בתוך רשות השידור הגירעונית.

הירידה הדרמטית בפרסום בזמן "צוק איתן" השפיעה גם על הכנסות הרדיו, המצוי אף הוא בימים אלה, כמו כל רשות השידור, תחת פירוק. כעת, כאמור, ניתנה הנחיה להגדיל את כמות הפרסום בקול ישראל.

יש לציין כי בעבר דווקא היו ניסיונות הגדלה של כמות הפרסום מכיוון שפ"ם, ואלה נבלמו על-ידי הנהלת רשות השידור מחשש לפגיעה בכמות התוכן.

הגדלת כמות הפרסום בקול ישראל עשויה לפגוע בעיקר בתחנות הרדיו האזורי, שם הרף התחתון עומד על 12 דקות בשעת שידור, ולהוריד את מחירי הפרסום בשל היצע דקות גבוה יותר.

מרשות השידור נמסר: "ראשית, אנו מברכים על כך ששוק הפרסום ממשיך לראות ברשתות קול ישראל, ובראשן רשת ב', רשתות מובילות בהאזנה ובוחר לפרסם בהן. על-פי כללי רשות השידור, בסמכות מנהל הרדיו לקבוע את משך הזמן לשידור של פרסומות בהתחשב באופיין, מועד שידורן וגורמים אחרים.

"לאור הביקוש הרב של מפרסמים, ולאחר שכתוצאה ממבצע 'צוק איתן' שוק הפרסום נפגע קשות, הגדלנו באופן זמני ובאופן נקודתי את משך שידור הפרסומות והחסויות, בגבולות אשר אינם פוגעים בתוכני השידור הקבועים".