המשטרה: להעמיד לדין את גינדי השקעות בפרשת קריסת המרפסות

המשטרה: קיימת תשתית ראייתית טובה להגשת כתבי אישום נגד גינדי השקעות ונגד קבלן הביצוע של הבניין בחדרה, אורתם מליבו ■ התיק הועבר לפרקליטות

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל

"קיימת תשתית ראייתית טובה להגשת כתבי אישום (בפרשת קריסת המרפסות של גינדי השקעות בחדרה), והתיק הועבר לפרקליטות כדי שיחליטו על בסיס החומרים שנאספו האם להגיש כתבי אישום", כך נמסר היום (ד') ממשטרת ישראל.

עוד נמסר מהמשטרה: "במהלך השנה בה חוקרת המשטרה את המקרה נחקרו למעלה מ-30 עדים תחת אזהרה, ונכון להיום פועלת המשטרה להשלמות אחרונות ופועלת במקביל לפרקליטות".

במשטרה הדגישו כי החקירה, כמו גם החומרים שהועברו, נוגעים הן לחברה היזמית, גינדי השקעות, והן לקבלן הביצוע, חברת אורתם מליבו.

כזכור, בלילה שבין 22 ל-23 בדצמבר 2013 קרסו שתי מרפסות בבניין מגורים ברחוב נחל פרת בעיר חדרה. את הבניין ובניין צמוד אליו יזמה חברת גינדי השקעות ובנתה בפועל (קבלן הביצוע) חברת אורתם מליבו. אף אדם לא נפגע מהקריסה שהתרחשה באמצע הלילה בבניין.

בדיקות ראשונות שבוצעו באתר העלו חשש לפגם בביצוע או בתכנון. דוחות מפורטים שהוכנו על-ידי מהנדס שנשכר על-ידי הדיירים בבניין סמוך שנבנה באותה הצורה ועלה חשש ליציבות המרפסות שבו, והן על-ידי מהנדסים שנשכרו על-ידי החברה, העידו כי במרפסת שקרסה היו ליקויי בנייה. במקביל, גם המשטרה החלה לחקור את האירוע.

תוצאות הבדיקות והחקירה הראשונית של האירוע הובילה לכך שעיריית חדרה החליטה לבטל את טופס האכלוס שניתן לשני הבניינים ולהכריז עליהם כמסוכנים.

עד היום לא חזרו בעלי הדירות לבניין שפונה, כאשר מרבית מבעלי הדירות בבניין שבו קרסו המרפסות הגיעו להסכם עם גינדי השקעות לגבי פיצוי מוסכם, והחברה התחייבה להעביר להם את הדירות לאחר חיזוק ובדיקות בעוד כחודשיים. שאר בעלי הדירות בבניין, כמו גם בעלי דירות בבניין הסמוך שנבנה גם הוא על-ידי אותה החברה, עדיין נמצאים בהליכים משפטיים כנגד החברה.

מגינדי השקעות ביקשו לא להגיב לידיעה. מחברת אורתם סהר נמסר כי "אף אחד לא היה איתנו בקשר מהפרקליטות או מהמשטרה בחודשים האחרונים".