מונדיאל קטאר ייערך במאי, או ביולי.... אולי ינואר? או בעצם נובמבר?

הסאגה סביב גביע העולם 2022 נמשכת ■ ארגון המועדונים האירופי, אופ"א, פיפ"א - לכל גוף יש אג'נדה אחרת לגבי התאריך המתאים לקיומו

קטאר זוכה באירוח מונדיאל 2022 / צילום: רויטרס
קטאר זוכה באירוח מונדיאל 2022 / צילום: רויטרס

הסאגה סביב אירוח מונדיאל 2022 בקטאר מסרבת להסתיים, אבל כעת כבר ברור מה הולכת להיות העמדה האירופית בנושא: לקיים אותו בחודשים אפריל-מאי.

קארל היינץ-רומיניגה, יו"ר האלופה הגרמנית באיירן מינכן ויו"ר ה-ECA (איגוד המועדונים האירופי, המאגד בשורותיו למעלה מ-200 קבוצות מרחבי היבשת), אמר לעיתון "הטיימס" האנגלי כי "כרגע יש שתי הצעות על השולחן - זאת של אופ"א לקיים אותו בינואר, וזאת של פיפ"א - בנובמבר. ההצעה שלנו, שהגענו אליה לאחר שערכנו מחקר בנושא - היא לקיים את הטורניר מסוף אפריל ועד לשלהי מאי".

העניין העיקרי שמעיב על קיום הטורניר בחודשים המסורתיים של טורנירי גביע העולם, יוני-יולי, הוא מזג האוויר הלוהט השורר בקטאר בחודשים אלו, שיכול להגיע עד ל-50 מעלות צלזיוס. "אפריל-מאי הם עדיין חודשים חמים, אבל הטמפרטורה לא עולה על 35 מעלות", אמר רומיניגה. "אם משחקים יתקיימו החל מ-19:30 בערב בשעון קטאר - זה לחלוטין הגיוני. אנו נבנה תוכנית כך שעונת כדורגל המועדונים תחל מוקדם יותר - על מנת לאפשר לנבחרות מספיק זמן להתכונן כראוי למונדיאל".

ההצעות של פיפ"א ואופ"א כוללות פגרה ארוכה מלו"ז כדורגל המועדונים האירופי, לצורך המונדיאל בקטאר - ולאחר מכן חידוש העונה מהמקום בו הפסיקה. כך או כך, כמעט כל הצעה צפויה ליצור התנגדות מצד גופי טלוויזיה ברחבי העולם - שחלקם כבר חתמו על עסקאות שידור מול פיפ"א למונדיאל 2022 מתוך הנחה שהטורניר יתקיים, כרגיל, בחודשי הקיץ.

דבר אחר שממשיך לעורר סימני שאלה הוא השחיתות בהליך הבחירה בקטאר. נכון לעכשיו, ממתינים כולם לתוצאות ועדת החקירה שהקימה פיפ"א בנושא לפני נקיטת אמצעים, אם כאלו בכלל יינקטו.

ובתוך כך, על-פי פרסומים בתקשורת האירופית - פיפ"א האריכה את הסכם החסות שלה עם מקדונלד'ס בשמונה שנים נוספות, שכעת יכלול גם את המונדיאלים ברוסיה (2018) וקטאר. ענקית המזון המהיר מצטרפת, בין היתר, לקוקה-קולה, גזפרום, ויזה, אדידס ויונדאי-קיה שכבר הבטיחו את מקומן כספונסריות מרכזיות בשני גביעי העולם הבאים.