דוידי פועל למזג את אורמת תעשיות בחברה הבת אורמת טכנולוגיות

דירקטוריוני שתי החברות מינו ועדות מיוחדות "לבחינת תנאי שינוי המבנה, לרבות יחס ההחלפה" ■ מטרת המיזוג - ביטול חברת החזקות וחיסכון בעלויות

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי, שבשליטת ישי דוידי, שוקלת לבצע שינוי מבני בחברתאורמת תעשיות. על הפרק עומד מיזוג בין אורמת תעשיות הנסחרת בבורסה בת"א בשווי 3 מיליארד שקל, לבין החברה הבת שלה (בה היא מחזיקה כ-60%) אורמת טכנולוגיות , הנסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 1.27 מיליארד דולר (כ-4.76 מיליארד שקל). אורמת טכנולוגיות פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית ומהווה את עיקר פעילותה של החברה האם.

תכלית המהלך היא ביטול חברת ההחזקות המפרידה בין בעלי המניות לפעילות העסקית וכן חסכון בעלויות הנובעות מהחזקת שתי חברות ציבוריות.

המיזוג שנשקל הוא כזה שבמסגרתו תרכוש החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, את ההחזקות של בעלי המניות באורמת תעשיות בתמורה להקצאת מניות באורמת טכנולוגיות, לפי יחס החלפה שייקבע בין הצדדים. תוצאת המהלך תהיה מחיקה של אורמת תעשיות ממסחר בבורסה המקומית - מכה נוספת לבורסה בת"א, שגם ככה סובלת בשנים האחרונות מהתייבשות מחזורי המסחר וירידה במספר החברות הרשומות בה.

בדיווח של אורמת תעשיות לבורסה היום, נכתב כי "דירקטוריון החברה מינה ועדה מיוחדת, שבסיוע יועצים חיצוניים בוחנת את תנאי שינוי המבנה, לרבות יחס ההחלפה. הדירקטוריון של אורמת טכנולוגיות מינה אף הוא ועדה מיוחדת לצורך כך".

עוד צוין בהודעה, כי בשלב זה החברות טרם הגיעו להסכמות ביניהן באשר לעסקה המוצעת בכלל, ובאשר ליחס ההחלפה במיזוג בפרט, והעסקה טרם אושרה על ידי צד כלשהו ואין כל ודאות באשר להשלמתה. בדיווח החברה מזכירים עוד כי כל עסקה פוטנציאלית תהיה כפופה לקבלת אישורים שונים, לרבות רגולטוריים, ולאישור בעלי המניות של שתי החברות.

אורמת תעשיות נשלטת על-ידי קרן פימי (24.2%) ומשפחת ברוניצקי (15.1%) אשר ייסדה את אורמת בשנת 1965. לנורסטאר שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל - שבעבר ניסתה לבצע השתלטות עוינת על החברה ונתקלה במאבק מצד משפחת ברוניצקי - יש כיום החזקה של 7.7% בחברה.

אורמת טכנולוגיות, בניהולו של יצחק אנג'ל (נכנס לתפקידו בתחילת יולי, כשהחליף בתפקיד את המנכ"לית הוותיקה יהודית ברוניצקי) פעילה כאמור בתחום האנרגיה הגיאותרמית: בתחום המוצרים, היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, ובתחום החשמל אורמת היא גם הבעלים של תחנות הכוח. ברבעון השני הסתכמו הכנסות החברה בכ-128 מיליון דולר, ירידה של 16.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה, אורמת רשמה הכנסות של 270 מיליון דולר, היקף דומה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בינואר-יוני עמד על כ-31 מיליון דולר, עלייה של 53% ביחס לתקופה המקבילה ב-2013.