שר האוצר הבריטי מוכן לוותר על מיסים כדי להביא את ה-NFL ללונדון

דוח של דלויט: קבוצת קבע שתשב בבירה האנגלית ותשתתף בליגת הפוטבול האמריקאית תזניק את הכלכלה בלמעלה מ-100 מיליון ליש"ט בשנה

אצטדיון וומבלי בלונדון לפני משחק NFL / צלם: רויטרס
אצטדיון וומבלי בלונדון לפני משחק NFL / צלם: רויטרס

החזון של ראשי ה-NFL עליו מדברים בליגת הפוטבול לא מעט שנים - התרחבות בינלאומית והקמת קבוצת קבע שתפעל מחוץ לארה"ב - כבר לא רחוק ממימוש, ועשוי להתרחש לכל המאוחר ב-2022, בלונדון. בינתיים, ניתוח של פירמת ראיית החשבון דלויט מצא כי שני משחקי ה-NFL שנערכו באצטדיון וומבלי במהלך 2013 ייצרו לכלכלה המקומית כ-32 מיליון ליש"ט.

ככל הנראה, ב-2016 תורחב "הסדרה הבינלאומית" של ה-NFL, במסגרתה נפגשות קבוצות מהליגה בלוקיישנים אטרקטיביים בחו"ל, ללא פחות מארבעה משחקים בבירה האנגלית - ואלו יוכלו להזניק את הכלכלה בכ-58 מיליון ליש"ט. אך הכסף הגדול באמת נמצא על השולחן אם תתממש הקמת קבוצת ה-NFL הלונדונית: במקרה כזה היא תשחק לפחות שמונה משחקי בית בעונה (ועוד שמונה משחקי חוץ בארה"ב, כשבמקרה של העפלה לפלייאוף - יתווספו ללונדון משחקים נוספים), במה שיזניק את הכלכלה בלפחות 102 מיליון ליש"ט.

בשבוע שעבר, במסגרת "הסדרה הבינלאומית" של 2014, נפגשו דטרויט ליונס ואטלנטה פלקונס לעיני למעלה מ-80 אלף צופים בוומבלי.

הדוח של דלויט הופק בהזמנת שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, שהוא תומך נלהב להבאת קבוצת NFL ללונדון. ע"פ ה-BBC, אוסבורן צפוי לקדם את היוזמה באמצעות הענקת פטור מלא ממיסוי לשחקני הפוטבול שישתתפו במשחקים, כפי שנתנה ממשלת בריטניה לספורטאי אולימפיאדת לונדון 2012. לעומת זאת, בטורנירים כמו ווימבלדון או אירועי גולף - נאלצים ספורטאים להחזיר חלק מהכנסתם ל-HMRC (מס ההכנסה המלכותי).