גאדג'טים: טלוויזיה של LG - ממשק חדש ואיכות מעולה

דגם UB859Y תומך ברזולוציית התמונה המתקדמת 4K המציעה איכות טובה פי 4 מזו של Full HD ■ אהבנו את איכות התמונה וגם ממשק ה-webOS הוא נעים לשימוש, אבל דרוש שיפור בכמות האפליקציות

יצרניות הטלוויזיות מקדמות את רזולוציית התמונה המתקדמת 4K המציעה איכות טובה פי 4 מזו של Full HD. מדובר באיכות מרשימה מאוד, אך החיסרון הבולט הוא שעדיין קשה מאוד למצוא תכנים תואמים. כמו בטכנולוגיות ותיקות יותר, מדובר בדבר שייפתר עם הזמן. דגם UB859Y של LG מתגאה בתמיכה ב-4K וביכולות נוספות.

ממשק: הטלוויזיה פועלת על מערכת הפעלה חדשה בתחום הטלוויזיות webOS, שבעבר פעלה על סמארטפונים של פאלם. במקרה של הסמארטפונים, webOS מציעה ממשק חדש, כאשר אחד מיתרונותיה הוא פשטות ההפעלה ומעבר קל בין תכנים בטלוויזיה.

לדברי החברה, היא גם מאפשרת למפתחים ליצור בצורה פשוטה אפליקציות - דבר שעדיין לא יצא לפועל, כי מבחר האפליקציות דל מאוד. מה שמאפיין את webOS הוא ממשק קטן היושב על החלק התחתון של המסך ומאפשר לקפוץ בין שידור טלוויזיה, לבין תוכן ומדיה מהתקנים נוספים בלי לעבור דרך מסך הבית של הטלוויזיה. חיווי מצב הווליום, הבנוי כעיגול גדול, ממוקם דווקא על הכתוביות וזה מפריע לצפייה.

LG היא הראשונה להציע במסך חכם אופציה לחיפוש קולי בעברית של תכנים ברשת. אפשר למשל להגיד "שלמה ארצי" ולקבל תוצאות חיפוש של סרטונים של שלמה ארצי ביו טיוב. כמו כן, יש גם תמיכה בקריאת קבצי וידיאו מהאינטרנט כולל תרגום בעברית (SRT).

תמונה: בניגוד למסכים אחרים הנמצאים בשוק או לדגמים קודמים של LG, דגםUB859Y לא צריך נגן חיצוני בשביל לנגן קבצי 4K. המסך כולל מקודד לצפייה ישירות מחיבור ה-USB במסך או מקבצים המוזרמים מהאינטרנט. איכות התמונה ב-4K מרשימה מאוד בחדותה, היוצרת כמעט תחושה של תלת ממד, עם פרטים ברורים בכל נקודה בתמונה וצבעים חיים ועשירים.

ברגע שעוברים לשידור HD, מרגישים כמובן ירידה משמעותית באיכות בתמונה. השחור דורש יותר עומק, אבל עדיין יש כאן תמונה נקייה ויחסית חדה והמסך נהנה מהיכולות של טכנולוגיית ה-LED. מעבר נוסף לשידור רגיל של ערוץ 2 מגלה עדיין תמונה סבירה - אמנם לא באותה חדות, אבל נקייה יחסית מרעשים המופיעים בדרך כלל משידור מהסוג הזה.

צליל: הצליל בסך הכול טוב יחסית לטלוויזיה בעובי כזה, ובהחלט מספק לצפייה בתוכניות ומשחקים.

חיבורים: 4 כניסות HDMI וכניסה בודדת מסוג USB 3.0 המהיר ועוד 2 כניסות USB 2.0.

בשורה התחתונה: אהבנו את איכות התמונה וגם ממשק ה-webOS הוא נעים לשימוש, אבל דרוש שיפור בכמות האפליקציות.

מחיר: 19 אלף שקל ל-55 אינץ', ו-9,000 שקל לגודל 49 אינץ'.

ציון: 9.