UBS על טבע: דוח טוב, אבל אל תקנו את המניה

הרווחיות בגנריקה השתפרה, התלות בקופקסון ירדה מעט והמניה בשיא של שנים - אבל האנליסט מארק גודמן מעדיף להיזהר כרגע עם טבע

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מניית טבע פרצה את רמת ההתנגדות הטכנית ב-55 דולר ונסחרת בשיא שלא נראה מזה שנים, לאור הדוח הרבעוני החזק שפרסמה החברה אתמול, כמו גם הערכת המנכ"ל ארז ויגודמן בשיחת הוועידה כי ביהמ"ש העליון יפסוק לטובתה של טבע בנוגע לפטנט על הקופקסון. עם זאת, בבנק ההשקעות UBS לא ממליצים לקנות את המניה גם עכשיו.

בסקירה שפרסם אתמול האנליסט מארק גודמן הוא ממשיך להחזיק בהמלצת "נייטרלי" על טבע ובמחיר יעד של 57 דולר - נמוך ממחיר השוק. לדבריו, הרווחים מהקופקסון מהווים 14 דולר ממחיר היעד ושאר הפעילות - 40 דולר.

גודמן העריך כי הקופקסון יהווה 65% מרווחי טבע אך בפועל התרופה הייותה 62% מהרווחים. "לפיכך", הוא כותב בסקירה, "שאר הפעילויות של החברה דחפו את התוצאות מעלה. נראה כי הרצון לשפר את הרווחיות בגנריקה עובד - ועלה מ-19.7% לשיעור רווחיות של 22.9%".

גודמן מודה ש"משקיעים רבים סבורים כי למניית טבע יש פוטנציאל אפסייד נחמד ולכן המניה עלתה גם בשבוע האחרון". למרות זאת, הוא מעדיף להיות זהיר בשלב זה ולא ממליץ לקנות את המניה.

משקיעים ואנליסטים רבים בשוק ממתינים להכרעת העליון בארה"ב בנוגע לקופקסון, כאשר על הפרק עומדת השאלה האם הפטנט יחזיק מעמד עד ספטמבר 2015 או לא. ויגודמן אמר אתמול בשיחת הוועידה כי ההכרעה צפויה עד סוף השנה או לכל המאוחר ברבעון הראשוןשל 2015.