אסם פותחת מפעל בערד - וסוגרת את המפעל בקריית מלאכי

שר האוצר יאיר לפיד בישר על פתיחת מפעל חדש של גלידות נסטלה בערד שאמור להושיע את תושביה המפוטרים, אך כעת העובדים בקריית מלאכי חוששים למקום עבודתם: "רימו אותנו. הנהלת אסם ירקה לנו בפנים"

עשרות עובדי מפעל גלידות נסטלה של אסם בקריית מלאכי הפגינו היום (א') נגד החלטת הנהלת אסם להעביר את המפעל מהעיר לערד, בעקבות בקשת שר האוצר יאיר לפיד.

יו"ר ועד העובדים במפעל בקריית מלאכי, משה מחלוף, אמר לוואלה! חדשות כי העובדים קיבלו את ההודעה על הכוונה להעביר את המפעל באמצעות כלי התקשורת.

אף שמטרת פתיחת המפעל בערד נועדה לפי לפיד לסייע לאנשים שאיבדו את עבודתם - לדברי מחלוף, מדובר בהונאה: "שר האוצר זורה חול בעיני הציבור. הוא לא פותח מפעל חדש בערד - אלא מעביר מפעל".

"הנהלת אסם ירקה לנו בפנים", הוסיף מחלוף. "לקחו לי הכול, זאת התודה של יאיר יפיד. 28 שנים אני עובד פה".

עובד אחר אף איים כי עובדי המפעל לא יסייעו להכשרת מחליפיהם בערד. "כולם ינשרו מהעבודה, אנחנו לא ניתן לאנשי ערד לעבור הכשרות. גלידה לא תצא מפה", קבע העובד. "שיקרו ורימו אותנו. זאת פשוט בושה, וזה לא יהיה".

ענת, העובדת אף היא במפעל בקריית מלאכי, סיפרה כי כל העובדים במפעל בהלם מההודעה שיצאה לתקשורת. "מעבר לכך, היו הבטחות מדן פרופר (יו"ר הדירקטוריות של אסם - י"י) שמפעל חדש שיוקם יהיה בקרבת מקום, איך ייתכן שמשקרים? הולכים לסגור את המפעל הנוכחי, ומה איתנו, העובדים? האם האזור של קריית מלאכי והסביבה לא נחשב?".

מחברת אסם נמסר בתגובה: "כפי שכתב מנכ"ל אסם לעובדים, אסם תדאג להמשך תעסוקתם של עובדי קריית מלאכי, שהם חלק בלתי נפרד ממשפחת אסם, כפי שהחברה נהגה עד כה. פתרונות התעסוקה יכללו השתלבות במפעלי אסם הסמוכים - בקריית גת (צבר ובונז'ור) ומפעל נוסף בשדרות. עובדים שיהיו מעוניינים להשתתף במפעל החדש ולעבור לערד, יקבלו סיוע מהחברה במעבר לעיר".

מפוטרי ערד: "מסיתים את הדיון מסגירת המפעל"

ביום שישי האחרון הגיעו עשרות מעובדי מפעל "מגבות ערד" המפוטרים על חצר המפעל. לטענתם, הודעתו של לפיד על פתיחת מפעל אסם בערד מסיתה את הדיון מעתיד המפעל שלהם שנסגר.

"אנחנו שמחים על היוזמה לספק עוד תעסוקה בערד, אבל מה זה קשור לעובדי המפעל? העובדים, נכון לעכשיו, מפוטרים וכבר לא במעגל העבודה. במקרה הטוב המפעל ייפתח בעוד שנתיים, ומה עד אז? תנו לנו לעשות את מה שאנו יודעים לעשות - מגבות", אמרה פאני אדרי, עובדת המפעל.

על-פי העובדים, בכוונת להחריף את מאבקם נגד הממשלה, עד שמפעל "מגבות ערד" ישוב לפעולה. "נחסום כל משאית שתגיע הנה בגופנו, כי היום שלנו פנוי - אנחנו מובטלים, וגם לא נותרו לנו עוד ברירות", הוסיפה נעמי, עובדת נוספת במפעל שנסגר. לדבריה, "הורדנו את הכפפות במאבק הזה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "כחלק מהמאמצים של שר האוצר יאיר לפיד לפתרון בעיית התעסוקה בעיר ערד, פנה השר למספר חברות במשק על מנת למצוא פתרון לבעיית התעסוקה בערד, ומנכ"ל אסם נעתר לבקשתו לפתיחת מפעל שיעניק 250 מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר. גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה ייבחנו גם במקרה הזה, כמו במקרים שהיו בעבר, את מתן הסיוע והמענקים הנדרשים להקמת המפעל, תוך התייחסות לכלי המדיניות הקיימים. שר האוצר יאיר לפיד ימשיך לפעול למען חיזוק הפריפריה".