מפעל מגבות ערד נסגר: כ-200 עובדים פוטרו

"ידיעות אחרונות": חודשיים לאחר סגירת המפעל של "ערד תעשיות טקסטיל" במגדל העמק - החברה החליטה לסגור גם קו הייצור בערד ולפטר את העובדים המועסקים בו ■ החברה: הסיבה היא עלויות הייצור הגבוהות בישראל

מפעל טקסטיל בערד / צילום: איל יצהר
מפעל טקסטיל בערד / צילום: איל יצהר

כחודשיים לאחר סגירת המפעל שלה במגדל העמק - חברת "ערד תעשיות טקסטיל" הודיעה אתמול (א') על סגירת מפעל המגבות שלה בערד ופיטרה את 200 העובדים שהועסקו בו. כך מדווח "ידיעות אחרונות".

המפעל בערד הוקם בשנת 1976, על ידי משפחה יהודית-ציונית מארה"ב, משפחת היימן. כיום משמש נכדו של מייסד הקבוצה, גארי היימן, כנשיא ומנכ"ל "סטנדרט טקסטיל".

קו היצור של החברה בערד ייצר מגבות רחצה, בעיקר לייצוא לחו"ל. עד לפני כ-5 שנים העסיקה החברה כ-1,000 עובדים, כ-700 מתוכם רק בעיר ערד - מה שהפך אותה לאחת המעסיקות הגדולות בעיר. עם השנים הצטמצם המספר משמעותית.

לפני כחודשיים סגרה החברה את קו הייצור שהחזיקה במגדל העמק מאז 1993, ופיטרה את 50 העובדים שהועסקו בו. עיקר פעילותו של מפעל זה היתה בתחום ייצור בגדים ומדים לעבודה, שהיו מיועדים לייצוא לחו"ל. על פי מקורבים להנהלה, ההחלטה על הסגירה התקבלה על ידי החברה האם האמריקנית, "סטנדרט טקסטיל", בעקבות הפסדים כבדים ובשל צמצום ניכר בהזמנות.

מהנהלת מגבות ערד והבעלים נמסר כי בכוונתם לפצות את העובדים באופן מלא, ומעבר למתחייב בחוק, והם יעשו כל שביכולתם על מנת לתמוך בעובדים ולסייע להם במציאת מקור פרנסה חלופי. "מדובר ביום קשה ועצוב לבעלי החברה שהקימו את קו הייצור בערד, תמכו בו והשקיעו בפיתוחו לאורך ארבעה עשורים, מתוך רצון לפתח את יישובי הפריפריה בישראל ולתרום להגדלת היצע מקומות התעסוקה בהם".

עוד נמסר כי למרות סגירת קו הייצור, "החברה תמשיך להעסיק עשרות מעובדיה, שיספקו שירותי פיתוח, שיווק ולוגיסטיקה לקבוצת סטנדרט טקסטיל בעולם. המרכז הלוגיסטי שיישאר בערד, ימשיך לתמוך בלקוחות החברה לספק להם את כל ההזמנות, הקיימות והעתידיות, באמצעות מפעליה האחרים של החברה בעולם".