סיטי: השוק לא מתמחר מספיק טוב יציבות הקופקסון של טבע

מחיר המניה בוול סטריט - 56.5 דולר (נושק לשיא במחיר מתואם דיבידנד) - עקף את מחירי היעד של חלק מהאנליסטים ■ האנליסטים המודאגים טוענים: "צבר התרופות ל-2015 ואילך דליל יחסית ומציע אפסייד מוגבל ביחס לאתגרים"

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מניית טבע עלתה בוול סטריט בסוף השבוע ב-3.6% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי. המגמה החיובית במניה בחודשים האחרונים - אחרי תקופה ארוכה של מומנטום שלילי בה - החזירה את מניית טבע לרמות שבהן נסחרה לפני כארבע שנים, והיא רחוקה כעת רק כ-2% מהשיא שנרשם בשנת 2010 (מחיר מתואם לדיבידנדים שחולקו מאז). מחיר המניה, כ-56.5 דולר, משקף לטבע שווי שוק של 48.3 מיליארד דולר.

טבע, בניהולו של ארז ויגודמן, דיווחה ביום חמישי על הכנסות של 5.06 מיליארד דולר ורווח נקי של 876 מיליון דולר על-פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ושל כ-1.1 מיליארד דולר Non-GAAP. החברה גם הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית של המניות ל-3 מיליארד דולר, צמצמה את טווח תחזית הרווח השנתית שלה כלפי מעלה ובשיחת הוועידה הביעה אופטימיות בנוגע לסיכוייה לנצח במשפט הקופקסון - תרופת הדגל של החברה. כל אלה תרמו לאווירה החיובית סביב המניה.

בינתיים, מחיר מניית טבע עקף חלק ממחירי היעד של האנליסטים שמסקרים את החברה בהמלצות "נייטרלי". ברוב הגופים המסקרים את טבע לא שינו את מחירי היעד וההמלצות בעקבות הדוחות. בדויטשה בנק העלו את מחיר היעד בדולר אחד, ל-64 דולר, והאנליסטים גרג גילברט וגרג פרייזר ציינו לטובה את התרחבות שולי הרווח הגולמי ואת תזרים המזומנים החזק מפעילות.

"אנו ממשיכים לאהוב את השילוב של שווי נמוך יחסית, תשואת דיבידנד אטרקטיבית, פוקוס של ההנהלה על החזר למשקיעים ופוטנציאל לפעילות עם ערך מוסף בתחום הפיתוח העסקי בטבע", כותבים האנליסטים וממשיכים להמליץ על "קנייה".

בסיטי ההמלצה זהה, והאנליסטית ליאב אברהם נוקבת במחיר יעד של 70 דולר וכותבת כי "המיקוד בביצועים משתלם". לדבריה, השוק לא מתמחר מספיק טוב את יציבות הקופקסון של טבע, והיא מעריכה שהעברת המטופלים למינון הכפול (שאינו חשוף לתחרות גנרית פוטנציאלית בטווח הקרוב) תגיע לשיעור של 80% עם הזמן, לעומת 57% כיום.

בברקליס ההמלצה היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 70 דולר, והאנליסט דגלאס טסאו מתייחס לתחום המיזוגים והרכישות. הוא כותב כי "היו דאגות מסוימות סביב העובדה שטבע לא ביצעה עסקה גדולה עד כה. אנחנו נותנים להנהלה קרדיט על הסבלנות שלה לא להיתפס בטירוף המיזוגים והרכישות בתעשיית התרופות הייחודיות, ולתקן את היסודות של החברה, כך שתוכל לעשות אינטגרציה של רכישה".

ירידת ערך בגין הרכישה האחרונה

אנליסטים אחרים נותרים בהמלצות נייטרליות כלפי מניית טבע, ביניהם מארק גודמן מ-UBS. לדבריו, הרבעון היה טוב, עם רווח גולמי גבוה מהצפוי, ותרומת הקופקסון לרווח הנקי למניה מוערכת על-ידו ב-62% מהרווח בסך 82 סנט. הוא מעריך שהקופקסון "שווה" 14 דולר ממחיר מניית טבע, ושאר עסקיה שווים 40 דולר למניה, כך שמחיר היעד שלו הוא 54 דולר, נמוך ממחיר השוק.

בבנק ירושלים מחיר היעד רחוק יותר ממחיר המניה ועומד על 50 דולר בלבד. האנליסט יונתן קרייזמן כותב כי הרבעון היה חזק, ובגנריקה, תוכנית הייעול מתחילה לשאת פרי. אולם לדבריו במוצרים הממותגים "התמונה פחות מלבבת", כשהמוצר המשמעותי ביותר אחרי הקופקסון - טריאנדה - רושם ירידה שנתית של 2%. "טבע נמצאת בתהליך של בנייה מחדש. בהתחשב בגל פקיעות הפטנטים הצפוי ב-2015 ואילך (קופקסון, אזילקט, נוביג'יל, טריאנדה ו-Pro-Air, ש' ח' ו') - צבר התרופות שאמור להוות תחליף הוא דליל יחסית ומציע אפסייד מוגבל ביחס לאתגרים", הוא כותב.

בתוך כך, בדוח המורחב שטבע פרסמה ביום חמישי, החברה עדכנה בנוגע לאחת מהרכישות הקטנות שבוצעו בזמן האחרון. ב-2013 טבע רכשה את החברה האמריקאית הפרטית MicroDose Therapeutx מתחום תרופות הנשימה, תמורת 40 מיליון דולר (עם אפשרות להגדלת הסכום ל-125 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך). בדוח נכתב שבמהלך הרבעון השלישי טבע קיבלה תוצאות שליליות מניסוי שלב 2 במוצר MDT-637 (המיועד לטיפול בווירוס נשימתי). כתוצאה מכך, החברה רשמה בדוחות ירידת ערך בסך 102 מיליון דולר.