אישום נגד עו"ד יעקב פינק: 23 אישומים של גניבה בידי מורשה

פינק, שהגיע מיוזמתו למשטרה ומסר מידע על העבירות שביצע, נאשם כי שלח את ידו בכספי נאמנות שהופקדו ע"י לקוחותיו בעסקאות מקרקעין; גנב בסך-הכול כ-13 מיליון שקל ■ המדינה תדרוש עונש של לא פחות מ-5 שנות מאסר

עו``ד  יעקב פינק / צילום: יח``צ
עו``ד יעקב פינק / צילום: יח``צ

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (א') כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד עו"ד יעקב פינק, שהודה כי גנב מיליונים מחשבונות נאמנות של לקוחותיו, לרבות חשבונות נאמנות של קבוצת רכישה שיזמה אחותו.

"במשך כ-13 שנים נהג עו"ד יעקב פינק לגנוב מלקוחותיו כספי נאמנות שהופקדו אצלו", נכתב בכתב האישום, "אם לכיסוי צרכיו האישיים, אם לכיסוי חובות המשרד ואם לכיסוי השקעות כושלות במיזמים עסקיים שונים".

כתב האישום נגד פינק כולל לא פחות מ-23 אישומים של גניבה בידי מורשה. במרבית המקרים נאשם פינק כי שלח את ידו בכספי נאמנות שהופקדו על-ידי לקוחותיו במסגרת עסקאות מקרקעין שונות, בעיקר במושבים באזור בית-שמש.

בסוף שנות ה-90 נקלע משרדו של פינק להיקלע לחובות כבדים. לפי כתב האישום, פינק החל ליטול הלוואות בשוק האפור לתשלום גירעונות משרדו, ו"משלא עמד בהחזר ההלוואות, החל למעול בכספי לקוחותיו. פינק לקח כספים השייכים ללקוחות המשרד ואשר הופקדו בידיו בנאמנות וזאת על מנת להחזיר את החובות", נכתב בכתב האישום.

כשנתבקש פינק להציג ללקוחותיו נתונים על כספי הנאמנות, נהג לכאורה להציג להם מסמכים מפוברקים: "פינק נהג להציג ללקוחותיו מצגים לפיהם כספם מופקד בחשבון הנאמנות שפתח במיוחד לצורך זה, גם במקרים בהם הכסף לא היה בחשבון", מציין כתב האישום. "על מנת להפיס את דעתם של לקוחותיו בנוגע לכספים, במספר מקרים, הנאשם להדפיס עבורם תדפיסי חשבונות כוזבים מהם עלה לכאורה כי כספיהם נמצאים בחשבון ואף צוברים ריבית".

עוד צוין בכתב האישום כי "כאשר הגיע הזמן בו היה על הנאשם להשיב ללקוח מסוים את כספו, גנב הנאשם כסף מחשבון נאמנות של לקוח אחר והעבירו ללקוח הראשון, וזאת על מנת להמשיך ולמעול בכספי הלקוחות".

באחד האישומים נזכרת פרשת "ארנונה פארק", קבוצת רכישה שיזמה אחותו של פינק, חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר, ויוה סיון. במסגרת קבוצת הרכישה שארגנה סיון לבניית פרויקט בשכונת ארנונה בירושלים, הפקידו חברי הקבוצה כספים בחשבון נאמנות שניהל פינק.

"הנאשם, בעשרות מקרים, גנב לצרכיו האישיים כספים שהיו אמורים להיות מועברים לאחותו ועשה בהם שימוש לצרכיו האישיים".

סך הכספים שגנב לכאורה פינק בפרשה זו עומד, לפי כתב האישום, על 2,828,727 שקל. בסך-הכול מואשם פינק בגניבה של כ-13 מיליון שקל לאורך השנים.

אגב, פרסומים אודות פרויקט "ארנונה פארק" מצויים באתרים שונים באינטרנט ללא ציון הקשיים שעלולים לעלות לרוכשים כתוצאה מגניבת כספי נאמנות של קבוצת הרכישה.

כפי שפורסם ב"גלובס", עו"ד פינק היה עד לאחרונה בעליו של משרד עורכי דין קטן שפעל במשך כ-20 שנה בירושלים והתמחה בעיקר בתחום הנדל"ן. בין העובדים במשרדו של פינק היה בנו, עו"ד אסף פינק.

כאמור, פינק הגיע מיוזמתו למשטרה ומסר מידע אודות העבירות שביצע, ובהמשך הגיע להסדר טיעון עם המדינה. לפי ההסדר, המדינה תדרוש עונש של לא פחות מ-5 שנות מאסר.

בהליך אחר המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, מונו כונסי נכסים לנכסיו של עו"ד פינק.

לצד כתב האישום שהוגש הבוקר ביקשה המדינה גם את מעצרו של פינק עד תום ההליכים.