המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; טבע עלתה 2.4%

מאקרו: סקר ה-ISM מעל הצפי, הוצאות הבנייה מתחת לצפי ■ בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים ירד לשפל של 9 חודשים ■ "השווקים עדיין צופים שהריבית לא תעלה לפני הרבעון השלישי של 2015"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר השיאים אליהם הגיעו המדדים ביום שישי, כאשר היום רק מדד הנאסד"ק סגר בטריטוריה ירוקה. זאת, על רקע נתון מאקרו שלילי שפורסם בסין, ועל רקע נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב. אתמול עברו בארה"ב לשעון חורף והמסחר בוול סטריט חוזר להתקיים ב-16:30-23:00.

ביום שישי מדדי וול סטריט סגרו בעליות של יותר מ-1%, לאחר הודעת הבנק המרכזי היפני על הרחבת ההקלה הכמותית - רכישות אג"ח בכ-727 מיליארד דולר בשנה. מדד S&P 500 טיפס לשיא בפעם ה-35 השנה ומדד הנאסד"ק ננעל בשיא שלא נראה מאז 29 במארס 2000.

היום פורסמה בארה"ב הקריאה הסופית למדד ה-PMI בתחום הייצור, והיא עמדה על 55.9 נק' באוקטובר, לעומת 57.5 נק' בקריאה המוקדמת, ולעומת 57.9 בספטמבר.

עוד פורסם סקר ה-ISM לחודש אוקטובר, מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני, שהגיע ל-59 נק', לעומת הצפי ל-56.2 נקודות לעומת 56.6 נקודות בספטמבר.

כמו כן פורסמו הוצאות הבנייה לחודש ספטמבר, שירדו ב-0.4% לעומת הצפי לעלייה של 0.7%, לאחר ירידה של 0.8% בחודש הקודם.

בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים ירד לשפל של 9 חודשים - ירד ל-53.8 נק' באוקטובר לעומת 54 נק' בספטמבר. מדד מנהלי הרכש של HSBC לחודש אוקטובר עמד על 50.4 נקודות, ללא שינוי מהנתון הקודם.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס (Colmex) בית השקעות, מציין כי "בחדרי העסקאות מתגבר הביקוש למכשירי הגידור מתחת לרמות השיא הקודם, עובדה המבטאת את חשש הסוחרים מתיקון מהיר במקביל לקניית מניות השורה השנייה והשלישית".

לדברי אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי במיטב דש, "התחזית המגולמת להעלאת הריבית הראשונה בארה"ב הוקדמה בקושי בחודש אחד והשווקים עדיין צופים שהריבית לא תעלה לפני הרבעון השלישי של 2015. מצב זה מגדיל סיכון לשוק האג"ח".

אלעד סלומון, אנליסט בבית ההשקעות יוטרייד, אומר כי "לאחר הפסקת ההרחבה הכמותית המטרה העיקרית של הפד היא להעלות ריבית במועד נכון, על מנת לעשות זאת ללא יצירת פאניקה בשווקים שאמורים לחוות העלאת ריבית ראשונה לאחר 8 שנים. הפד ונגידי בנק מרכזיים ממתינים לעליית מחירים קבועה והדרגתית כסימן לשיפור בתנאים הכלכליים. היעד של הפד נמצא באזור ה-2% כאשר האינפלציה קרובה לרמות אלה".

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת גם השבוע. בין המדווחות היום: Sysco , וכן Herbalife (סימול HLF) ו-AIG . דן גרינהאוס, אסטרטג ראשי ב-BTIG, מציין כי הדוחות הכספיים של החברות צפויים לתת רוח גבית לשוק המניות השבוע, היום ונרשמת עלייה ממוצעת של כ-10% ברווחי החברות, עלייה של 4%-5% בהכנסות החברות ורוב החברות מבין 375 החברות שנמנות עם מדד ה-S&P500 שפירסמו עקפו את התחזיות.

אפל מתכננת מפגש עם משקיעים היום, לקראת מכירה אפשרית של מניות ואג"ח לציבור - כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

Sapient (סימול SAPE) צפויה להימכר ל-Publicis, קבוצת הפרסום הצרפתית, תמורת 3.7 מיליארד דולר במזומן - 25 דולר למניית החברה האמריקאית שמהווה פרמיה של 44% על מחיר הסגירה שלה ביום שישי בוול סטריט.

טוויטר ריכזה עניין על רקע סקירה של מורגן סטנלי, שציין כי החברה הגיעה ככל הנראה לשיא בגיוס משתמשים חודשיים חדשים ב-2014.

ארגנטינה אסרה על פרוקטר אנד גמבל לעשות עסקים במדינה על רקע טענות להונאת מס שביצעה. החברה האמריקאית אמרה כי היא מנסה לברר את הטענות.

DSPG דיווחה על עלייה של 34% ברווח הנקי ברבעון הרביעי ל-2.4 מיליון דולר או 10 סנט למניה, ועל עלייה של 4% בהכנסות ל-36.7 מיליון דולר.

ביוליין הודיעה היום כי לאור נתוני יעילות מעודדים ותוצאות בטיחות מצוינות בכל המינונים שנבדקו עד כה בניסוי הקליני Phase 2 ב-BL-8040, פלטפורמה לטיפול בסרטן לטיפול בחולי לוקמיה מיאלואידית חריפה (AML), החברה הגישה ל-FDA בקשה לתיקון פרוטוקול הניסוי על מנת לבדוק קבוצות נוספות במינונים גבוהים יותר. החברה מתכננת להגדיל את גיוס החולים הצפוי הכולל מ-50 חולים לעד 70 חולים.

בית ההשקעות האמריקאי MERRIMAN CAPITAL השיק סיקור על מניית ביולייט , וממליץ על "קנייה" במחיר יעד של 12 דולר למניה, פרמיה משמעותית על מחיר השוק של החברה.

אורבוטק דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. הרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון השלישי של 2014 עלה לכ-22.6 מיליון דולר, בהשוואה ל- 13.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של אורבוטק ברבעון השלישי של 2014 הסתכמו בכ-167.3 מיליון דולר. החברה צופה לרבעון הרביעי של 2014 הכנסות של כ-190 מיליון דולר.