ארגנטינה מאשימה את פרוקטר אנד גמבל בהונאת מס, השעתה פעילותה

החברה מואשמת בניפוח חשבונות יבוא ב-138 מ' ד' כדי להוציא כספים מהמדינה

ארגנטינה מאשימה את חברת מוצרי הצריכה הביתיים המובילה בעולם, פרוקטר אנד גמבל, בהונאת מס, והודיעה על השעיית פעילותה במדינה הדרום אמריקאית, לפי הודעה שפרסמה אתמול (א') רשות המס במדינה, AFIP.

לא ברור היה למה הכוונה בהשעיית פעילות, והחברה לא הגיבה לשאלה אם פעילותה בארגנטינה נעצרה.

ארגנטינה מאשימה את P&G בניפוח חשבונות יבוא ב-138 מיליון דולר כדי להוציא כספים מן המדינה, לפי ההודעה שפורסמה באתר האינטרנט הנשיאותי של המדינה. "P&G העבירה מט"ח לחו"ל והסתירה הכנסה שהייתה חייבת במס בארגנטינה", נאמר בהודעה. עוד נאמר ש"שמנו קץ לתרגילים הללו של חברות בינלאומיות".

דובר החברה, פול פוקרס, אמר שהיא פועלת כדי להבין במלואן את ההאשמות ולפתור אותן. "אין לנו נהלים של מדיניות מס אגרסיבית, פשוט מפני שהיא אינה מייצרת תוצאות בנות-קיימא", הוא אמר והוסיף שפרוקטר אנד גמבל מעריכה את היחסים עם ארגנטינה ועם הצרכנים בה.

החברה פועלת בארגנטינה מ-1991 וכעת היא מחזיקה בה שלושה מפעלי ייצור ושני מרכזי הפצה. ב-2006 נענתה החברה ללחץ ממשלתי והקפיאה מחירים של 31 מוצרים כולל שמפו, סבונים וקרמים למשך שנה לפחות כדי לסייע לממשלה להיאבק באינפלציה.

P&G אינה מפרסמת תוצאות כספיות של פעילות בכל מדינה, אלא רק בכל אזור גיאוגרפי. בדו"ח הכספי ל-2014 נאמר שאמריקה הלטינית תרמה 10% להכנסתה הכוללת, שהסתכמה באותה שנה ב-83.1 מיליארד דולר.

ארגנטינה הגבילה גישה למט"ח במטרה לשמור על יתרות המט"ח של הבנק המרכזי, שצנחו ב-17% בשנה האחרונה, לכ-28 מיליארד דולר. לארגנטינה אין גישה לשוקי ההון הבינלאומיים מאז חדלות הפירעון של 100 מיליון דולר באג"ח בשנת 2002. ביולי השנה נרשמה עוד חדלות פירעון אג"ח טכנית.