נפתח הליך הפרה לכאורה נגד קשת בגין תוכן שיווקי

הרשות השנייה בודקת חשד לשת"פ מסחרי אסור עם בנק הפועלים במסגרת משדר שהפיקה מערכת התוכנית "אנשים" על סיכום שנה בתחום האפליקציות

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת, בעקבות חשיפה לתחרות שקיים בנק הפועלים במהלך משדר שהפיקה מערכת התוכנית "אנשים" על סיכום שנה בתחום האפליקציות.

התוכנית ששודרה ב-18 בספטמבר הוקדשה כולה לדירוג אפליקציות, ובמהלכה מצאה הרשות השנייה כי "ניתנה חשיפה פרסומית לתחרות האפליקציות של בנק הפועלים", תוך הצגת לוגו התחרות במעברים ששודרו לפני ואחרי מקבץ הפרסומות.

"הסימן המוצג הינו על כל המסך ובצבע אדום המזוהה עם בנק הפועלים. לוגו זה הופיע בפרסומת ששודרה לאותה תחרות אפליקציות במהלך מקבץ הפרסומות במהלך התוכנית. כמו כן, בנק הפועלים הינו מעניק הפרס", נכתב בהודעת הרשות.

למרות המלצות חוזרות ונשנות של מועצות רשות השנייה לדורותיהן לשנות את החוק בנושא, עדיין חל איסור גורף על שידור תוכן שיווקי בתוכניות הטלוויזיה בישראל. קשת מסתכנת כעת בעיצום כספי או בנטילת זמן פרסום.

מהרשות השנייה נמסר כי "לאחרונה פתחה הרשות השנייה בהליך הפרה לכאורה נגד הזכיינית קשת בשל חשד לשיתוף-פעולה מסחרי אסור עם בנק הפועלים ושילוב פרסומת אסורה במהלך משדר שהפיקה מערכת התוכנית 'אנשים', וזאת בניגוד להוראות החוק והכללים.

"הרשות השנייה תוסיף לפעול באופן שיטתי ועקבי כנגד תופעת שילוב פרסום מוסווה בתוכן בקרב זכייניות הטלוויזיה, ומובילה בימים אלה מהלך מקיף שנועד לעקור את התופעה מן השורש, אשר תוצאותיו יובאו לידיעת הציבור הרחב עם השלמתו".

מקשת נמסר בתגובה: "לרגל סיכום השנה העברית, נערכו סיכומי שנה בתחומי הפוליטיקה, התקשורת והטכנולוגיה. סיכום השנה הטכנולוגי דירג את האפליקציות הישראליות המובילות על-פי חשיבותן והשפעתן. אף אחת מהן אינה קשורה בשום דרך לשום גורם מסחרי".