הטיפ היומי: ענקית התעשייה הזו מומלצת לטווח הארוך

מחלקת המחקר ב-Hilliard Lyons ממליצה על מניית 3M ב"קנייה" עם מחיר יעד של 160 דולר למניה

חברת התעשייה 3M / צילום: בלומברג
חברת התעשייה 3M / צילום: בלומברג

חברת התעשייה 3M נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-98 מיליארד דולר. 3M היא חברה תעשייתית מגוונת וגלובלית, המייצרת אלפי מוצרים למגוון שימושים שונים, החל מציוד לתעשייה ומוצרים אופטיים מתוחכמים ועד מדבקות Post-it ונייר דבק. לחברה יש גם פעילות בתחום הבריאות והיא משווקת מוצרים לשוק האורתודנטי.

באחרונה פרסמה 3M את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי. ההכנסות היו מעט מתחת לתחזיות - 8.1 מיליארד דולר, צמיחה של 3% מהרבעון המקביל. הצמיחה האורגנית הייתה 3.9%, ושינויי שערי חליפין פגעו פחות ממה שצפינו. כל חמשת הסגמנטים של החברה צמחו במכירות שלהם.

המכירות בארה"ב צמחו ב-6.2%, המכירות באסיה עלו ב-4.9%, אך בסין כנראה נרשמה האטה. באירופה נרשמה ירידה של 1.3%. היקפי המכירות באמריקה הלטינית ובקנדה ירדו ב-2.8%. השפעה השלילית של שערי החליפין קיזזה ואף יותר את עליות המחירים באזורים אלה, כך שסך המכירות ירד ב-3.9%.

החברה המשיכה להציג שיפור בשולי הרווח שלה. הרווחיות הגולמית עלתה, וגם העובדה שההוצאות עלו פחות מהגידול במכירות - למרות השקעות במוצרים חדשים ובייצור - הובילה לעלייה של 9% ברווח התפעולי. שיעור הרווח התפעולי היה 23.4%, לעומת 22% ברבעון המקביל. עם שיעור מס גבוה יותר אך מספר מניות נמוך יותר, הרווח למניה גדל ב-11% והסתכם ב-1.98 דולר, ובכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים ב-2 סנט.

אנו משאירים את התחזיות שלנו ל-2014 ללא שינוי. הנהלת 3M צמצמה את טווח תחזיות הרווח שלה מ-7.3-7.55 דולר למניה ל-7.4-7.5 דולר למניה. התחזית שלנו היא 7.5 דולר למניה. ההמלצה שלנו היא "קנייה" לטווח הארוך. 3M משקיעה בעסקיה, מפתחת מוצרים חדשים ומבצעת רכישות משלימות בניסיון להגיע לשוקי-קצה אטרקטיביים הצומחים במהירות. אנחנו סבורים שהמניה אטרקטיבית למשקיעי הטווח הארוך, ומחיר היעד שלנו לתקופה של 2-3 שנים קדימה הוא 160 דולר - פרמיה של כ-4% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, Hilliard Lyons