הנסיך אל וואליד בן-טלאל תובע את "פורבס" על הוצאת דיבה

התביעה נוגעת ל-4 כתבות שפרסם המגזין, שלטענת הנסיך הסעודי הוציאו את דיבתו ■ "פורבס": הנסיך היה נואש להיכלל ברשימת "20 המיליארדרים הגדולים"

הנסיך אל וואליד בן-טלאל / צילום: רויטרס
הנסיך אל וואליד בן-טלאל / צילום: רויטרס

אחד מעשירי העולם, הנסיך הסעודי אל-וואליד בן טלאל, הוציא עד כה 1.4 מיליון ליש"ט על ניהול תביעת דיבה נגד המגזין "פורבס". המשפט עשוי להיפתח בשנה הבאה.

התביעה של בן טלאל, שמחזיק מניות בסיטיגרופ ובניוז אינטרנשיונל של רופרט מרדוק, נגד המגזין "פורבס" שמפרסם רשימת מיליארדרים שנתית, נוגעת ל-4 כתבות שפרסם המגזין. לדעת הנסיך, הכילו הכתבות דיבה נגדו ונגד חברת ההחזקות קינגדום הולדינג, שבה הוא בעל המניות העיקרי.

ג'ונתן קפלן, עורך הדין שמייצג את הנסיך, אמר לבית המשפט בלונדון כי "העוקץ המרכזי של הדיבה" בשתיים מהכתבות היה ההאשמה שהנסיך "ניהל מניפולציה שיטתית" במחיר מניית קינגדום הולדינג במטרה להוליך שולל את הציבור.

עוד הוא אמר לבית המשפט כי הנסיך מתלונן גם על האשמה שחברת ארנסט אנד יאנג הוחלפה כמבקרת החשבונות של קינגדום ב-;2011 וכן על כך שהנסיך "לא פרע במתכוון תשלום לאיירבוס במסגרת חוזה איתה" על רכישת מטוס איירבוס 380 שהוא הודיע כי "כבר אינו מעוניין בו".

קפלן אמר לבית המשפט כי "טענה שלפיה הנסיך רצה להשיג לעצמו דירוג גבוה יותר ברשימת המיליארדרים של 'פורבס' הייתה "הוצאת דיבה ברורה", אך היא לא נכללה בכתב התביעה נגד "פורבס". לדבריו, הטענות בדבר מניפולציה במניית חברת ההחזקות היו "עוקץ דיבתי גדול בהרבה".

אנדרו קולדקוט, שייצג את "פורבס", אמר לבית המשפט כי חלק מהטענה של המגזין הוא שהנסיך "היה נואש להיכלל בין 20 המיליארדרים הגדולים בעולם ברשימת "פורבס".

הוא טען גם כי 4 הכתבות שפורסמו במגזין השתמשו בסדרה של "מילים מסייגות", ואמר כי ההוצאות המשפטיות של הנסיך כבר מסתכמות ב-1.4 מיליון ליש"ט (2.3 מיליון דולר).