ברן: חוזה ענק בהיקף 160 מיליון אירו במערב אפריקה

המנכ"ל: "אנו מרוצים מאוד מהצלחת ברן אינטרנשיונל ב-2014 עם כניסתה למספר פרויקטים גדולים שיחזקו את מיצובה העסקי והתחרותי של הקבוצה"

נחמן צבר, מנכ"ל ברן / צילום: תמר מצפי
נחמן צבר, מנכ"ל ברן / צילום: תמר מצפי

חברת ההנדסה ברן הודיעה הבוקר (ד') כי חתמה על חוזה ענק באחת ממדינות מערב אפריקה, בהיקף של כ-160 מיליון אירו (כ-760 מיליון שקל). מניית החברה נסחרה במגמה חיובית, שהגיעה בשיא לעליות של כ-6%.

בברן ציינו כי הפרויקט, שיוקם במתכונת Turn-Key (אחריות כוללת), יכלול בין היתר מערכות הולכה לאורך מצטבר של כ-90 קילומטרים ומתקני תפיסה, טיפול ושאיבה. בחברה מעריכים כי משך הפרויקט יהיה 42 חודשים ממועד קבלת צו תחילת עבודה, וציינו כי התמורה תוענק "במתכונת משולבת של עמידה באבני דרך ותשלומים חודשיים". עוד הוסיפו, כי "השלמת העסקה וביצועה כפופה להשגת מימון לפרויקט וחתימה על הסכם מימון מחייב בין הגוף המממן והלקוח".

לפני פחות משבועיים הודיעה ברן על אפשרות לחתימת חוזה ענק נוסף, בהיקף של כ-200 מיליון דולר (כ-700 מיליון שקל) בתחום התשתיות. נחמן צבר, מנכ"ל קבוצת ברן, מסר היום כי "אחרי תקופה מסוימת שהתאפיינה בהשלמת פרויקטים אסטרטגיים קודמים, אנו מרוצים מאוד מהצלחת ברן אינטרנשיונל ב-2014 עם כניסתה למספר פרויקטים גדולים, אשר יחזקו את מיצובה העסקי והתחרותי של הקבוצה, ויסייעו לנו בהמשך הבטחת צמיחת החברה".

בחודשים האחרונים ברן, המספקת שירותי הנדסה, ניהול פרויקטים ותשתיות תקשורת, פועלת בניסיון להאיץ את הפעילות הבינלאומית שלה, הנעשית באמצעות ברן אינטרנשיונל. מתחילת השנה היא חתמה על הסכמים בהיקף מצטבר של 74 מיליון דולר, ושני החוזים האחרונים שעליהם הודיעה מגדילים סכום זה באופן משמעותי.

במחצית השנה הראשונה של 2014 ירדו הכנסות ברן בינלאומי ב-23% ל-2018 מיליון שקל, אולם היא הצליחה לצמצם משמעותית את ההפסדים התפעוליים שלה מפעילות זו, מ-8 מיליון שקל לפחות מ-1 מיליון שקל.