אורמת עקפה התחזיות ברבעון, ומעלה תחזית ההכנסות השנתית

רשמה רווח נקי של 47.2 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה - עלייה של כ-43%

"תהליך כניסתי לתפקיד המנכ"ל היה חלק, ואני שמח על ההישגים של החברה במהלך הרבעון המלא הראשון שלי", כך אמר יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת טכנולוגיות שנכנס לתפקידו ביולי, עם פרסום דוחותיה לרבעון השלישי אתמול לאחר המסחר בוול סטריט.

אורמת פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים), והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל). ברבעון השלישי אורמת עקפה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על הכנסות של כ-140 מיליון דולר, שהיוו צמיחה של 7.3% ביחס לרבעון המקביל ושל 9.6% ביחס לרבעון הקודם, ובעוד שהאנליסטים ציפו לכ-137 מיליון דולר. בעוד שהכנסות מגזר החשמל צמחו ב-15.2% בהשוואה לרבעון המקביל, לכ-103 מיליון דולר, במגזר המוצרים נרשמה ירידה של 9.6%, ל-37.7 מיליון דולר.

הרווחיות הגולמית שופרה ביחס לרבעון המקביל והגיעה ל-39.6%, והרווח התפעולי גדל ב-47% ל-43.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-27.5% והסתכם ב-16.5 מיליון דולר, שהם 36 סנט למניה. בכך עקפה אורמת את תחזית האנליסטים ב-3 סנטים.

מתחילת השנה רשמה אורמת רווח נקי של 47.2 מיליון דולר על הכנסות של 410 מיליון דולר - עלייה של כ-43% ברווח ושל 2% בהכנסות. "כתוצאה מהביצועים החזקים, אנו מעלים את הטווח התחתון של התחזית שלנו ל-2014 ומצמצמים את הטווח", אמר אנג'ל. התחזית המעודכנת היא להכנסות של 550-560 מיליון דולר (לעומת 540-560 מיליון דולר בתחזית הקודמת), צמיחה של 3%-5% לעומת 2013.

בסוף הרבעון היו לאורמת מזומנים ושווי מזומנים בסך 42.5 מיליון דולר. שווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 1.3 מיליארד דולר. בעלת השליטה בה היא אורמת תעשיות שבשליטת קרן פימי ומשפחת ברוניצקי, הנסחרת בת"א. לאחרונה דווח כי בעלי השליטה בוחנים אפשרות למזג בין החברות.

"מניית עוגן"

האנליסטית אלה פריד מלאומי שוקי הון כתבה בתגובה לדוחות כי "התוצאות צפויות לתמוך במומנטום החיובי". פריד ציינה כי יש משמעות חיובית לכך שרמת החוב של אורמת לא עולה למרות ריבוי פרויקטים, והוסיפה כי אורמת היא מניית עוגן, עם הזדמנויות צמיחה ופוטנציאל משמעותי בתחום המיזוגים והרכישות.

אורמת טכנולוגיות
 אורמת טכנולוגיות