הדולר נקבע על 3.81 ש'; "התחזקות הדולר טרם הסתיימה"

הדולר התחזק מול המטבע המקומי בשיעור של כ-0.6% ■ האירו איבד כ-0.38% מערכו ושערו היציג נקבע על 4.72 שקלים

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

הדולר התחזק היום (ו') מול המטבע המקומי בשיעור של כ-0.6% ושערו היציג נקבע על 3.81 שקלים, בעוד האירו איבד כ-0.38% מערכו ושערו היציג נקבע על 4.72 שקלים.

בנק אגוד מעריך בסקירתו השבועית כי "מגמת התחזקות הדולר טרם הגיעה לסיומה, אם כי קצב ההתחזקות יואט, לפחות עד שבנק ישראל יודיע על תוכנית הרחבה כמותית, במידה שאכן תצא תוכנית שכזו לפועל". במחלקת המחקר של הבנק מעריכים כי נקודות התנגדות לדולר נמצאות ב-3.816 שקל ולאחר מכן ב-3.853 שקל, כאשר נקודות תמיכה לדולר נמצאות ב-3.71 שקל ו-3.558 שקל.

באגוד מציינים כי "הדולר התחזק גם השבוע מול מרבית המטבעות, כאשר הטריגר היה הודעתו המפתיעה של הבנק המרכזי ביפאן על הגדלת ההרחבה הכמותית. גם הירידה במחירי הסחורות בתקופה האחרונה (נפט, זהב) תורמת להתחזקות הדולר. בארה"ב נרשמו השבוע נתוני מאקרו טובים, כאשר הצמיחה ברבעון השלישי היתה מעל הצפי. באירופה נתוני המאקרו ממשיכים להיות חלשים, כאשר שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ללא שינוי והמכירות הקמעונאיות בגרמניה היו חלשות".

אתמול הודיע הבנק המרכזי של גוש האירו, ה-ECB, כצפוי על השארת הריבית בשיעור אפסי. גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית שם ללא שינוי.

במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה אמר נשיא ה-ECB מריו דרגי כי "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב על פי התוכנית שעליה הכרזנו, הרכישות ימשכו עד ליוני 2016 ותהיה להם השפעה משמעותי על המאזן של ה-ECB. המטרה היא להגדיל נזילות ולתמוך בכלכלה ובשווקים הפיננסים, ולהדגיש את ההבדלים בין הכלכלות השונות של המדינות המפותחות בעולם".

"אנחנו ממשיכים להתמודד עם צמיחה כלכלית חלשה יחסית ואינפלציה נמוכה מאוד. המדיניות המוניטארית צפויה לתמוך בהחזרת שיעור האינפלציה ליעד שלנו. אנחנו ממשיכים לעקוב כל הזמן אחרי התנאים ובמידת הצורך נגביר או נאריך את התוכניות לרכישת אגרות חוב".

עוד אמר דרגי כי "הנהלת ה-ECB מאוחדת בדעה שיש להפעיל צעדי מדיניות לא רגילים במידת הצורך וכך נפעל. גוש האירו מתמודד עם כלכלה חלשה וזה כנראה לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב".