כמה רחום ביהמ"ש עם חשוד בהעלמת 30 מיליון שקל?

עמאר חרחש, המפעיל עשרות מוניות, קיבל מבית המשפט "חלון התאווררות" של שעתיים ביום, שהוארך ל-3 שעות ■ קיבל - ומעל באמון שניתן בו

השופטת ענת זינגר מבית משפט השלום בירושלים הורתה בשבוע שעבר על מעצר עד תום ההליכים של עאמר חרחש, בעלים של עשרות מוניות, הנאשם בביצוע עבירות מס רבות לאורך שנים ביותר מ-30 מיליון שקל, לאחר שהפר בצורה בוטה את תנאי שחרורו.

בפברואר 2013 הוגש כתב אישום נגד חרחש, מבית חנינה שבירושלים, בגין אי-דיווח על הכנסות בכ-22 מיליון שקל ודיווח כוזב על הוצאות שכר בכ-8 מיליון שקל מעסקיו בהפעלת מוניות.

כתב האישום הוגש על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים בעקבות חקירה שניהלו משרדי חקירות מע"מ ומס הכנסה ירושלים. לצד כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

בית המשפט קבע בזמנו כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר והורה על מעצר-בית מלא בתנאי שחרחש יימנע מכל פעילות בעסקי המוניות שלו, יתייצב לכל דיון או חקירה ויפקיד ערבויות.

בהמשך אף קיבל חרחש מבית המשפט "חלון התאווררות" של שעתיים ביום, שהוארך ל-3 שעות. ההטבה לא הביאה לתוצאה המקווה, ובאוקטובר האחרון חרחש לא התייצב לשני דיונים בעניינו, והוצא לו צו הבאה.

ב-23 באוקטובר השנה הגיעו חוקרי מע"מ ומס הכנסה ירושלים, בליווי שוטרים, למוסך לתיקון מוניות בשליטת חרחש בשכונת א-טור בירושלים. כשהבחין חרחש בחוקרים הוא נמלט מהמקום, הואיל שהיה אמור היה להיות בביתו תחת פיקוח. החוקרים גבו הודעות מנהגי מוניות שהיו במוסך, ואלה העידו כי הם שוכרים מחרחש מוניות באותה שיטה המיוחסת לו בכתב האישום.

מאוחר יותר באותו היום אותר חרחש בביתו ועוכב לחקירה בשל הפרת תנאי השחרור.

כאמור, בית המשפט החליט כי חרחש יישאר במעצר עד תום ההליכים. (מ"ת 41207-02-13).