רק כסף ואגו בראש שלהם

זה מה שיש לראש המוסד לדבר עליו עם ראש הממשלה?

1.

"הוא יגמור בבית סוהר, תזכרי מה שאני אומר לך, שולה", לחשש ראש ממשלה תאב-כספים, כרוני וסדרתי, לנושאת כליו המעבירה מעטפות כסף מפה לשם.

עכשיו אנחנו מבינים הרבה יותר טוב מדוע אנחנו נראים כמו שאנחנו נראים: חבורה מעוותת תפסה פה את המדינה, וסחטה ממנה כבוד, כסף, טיפוח אגו.

ההוא, שהיה ראש ממשלה וכוסס עכשיו ציפורניו בבית המשפט, הרי נחת עלינו בעידוד משפחה, חבורה שעמדה קודם בראש המדינה, והעבירה את זמנה בעיסוקים מפוקפקים ובחקירות על מיליוני דולרים שעברו והגיעו מפה לשם.

היה גם רמטכ"ל שאץ לטלפן לבנק לפדות את תיק המניות שלו, שעות אחדות אחרי חטיפת חיילים ופתיחת הכנות למלחמה; ושר אוצר שישב בכלא על הרבה מעטפות שמנות שקיבל ליד.

היה גם יהודי אוסטרי אחד, שהשחית כאן לשכה אחר לשכה, שרים, יועצים ומובילי דור, עם עוד כמה מיליארדרים שעשו פה סיבוב גדול בעזרת בכירי אותה עת.

ועכשיו - שר ביטחון של פלוס-מינוס אותן שנים, שחוזר לכותרות עם סדרה של תמיהות ולחישות בענייני כסף. רק כסף ואגו בראש שלהם - והם עוד קוראים לעצמם מנהיגים.

2.

"את יודעת... ברק ביקש אאודי 8A. את יודעת למה. כי לי יש אאודי, 12 צילינדרים, 6 ליטרים. מכונית של 5 טון, טנק, אבל תשמעי... מכונית... טלוויזיה בפנים, טלוויזיה דיגיטלית מכל הכיוונים, המכונית יותר גדולה ממרצדס..." הוא, אהוד אולמרט, משוויץ בפני שולה זקן, וממשיך: "רק מתוך קנאה, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי 8A, אז המטורף הזה רצה" (חשף ערוץ 10 את הקלטות החמות).

אז זה מה שהם עושים שם כל הזמן - בודקים את הגודל זה מול זה? הרי אגורה שחוקה הם לא משלמים על האאודי הזו או האחרת, וגם לא על חבורות המאבטחים שהם מסתובבים איתם ממקום למקום בעולם.

3.

"היה אצלי ראש המוסד... כולם באים אליי... (מתגאה ראש הממשלה דאז בפני מזכירתו, ומדבר על אהוד ברק). הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. כולם מדברים על זה".

"איפה הכסף?", סקרנית זו שהעריצה כל חייה את האיש; והוא משיב: "הוא מחביא אותו בשווייץ או באיזשהו...".

זה מה שיש לראש המוסד לדבר עם ראש הממשלה? ואם ראש המוסד יודע משהו - איך הוא שתק? ואם ראש הממשלה שומע - איך הוא שתק? איך השאיר את שר הביטחון בתפקידו?

4.

פריצת הדרך המטאורית של אהוד ברק לכסף הגדול היא נושא שזה שנים יש עליו תמיהות. אין ולא היה מעולם ספק ביכולותיו יוצאות הדופן של האיש, הבעיה הייתה בלוח-הזמנים הקצר מאוד שבו צבר את הונו הגדול הראשון.

בינואר 1995 סיים ברק את תפקיד הרמטכ"ל, ויצא לעולם "לעשות לביתו". כבר ביולי אותה שנה פנה ראש הממשלה דאז יצחק רבין לברק ומינה אותו לשר הפנים.

חצי שנה בלבד - והאיש כבר החל נוהג כ"מיליונר צמרת". אם ואיך הוא צבר הון גדול בכמה חודשים, או שהכול רק דיבורים, זה אף פעם לא באמת הוברר. אבל זה הבסיס לשמועות שהמשיכו והתחזקו עם השנים, ועם המעורבות בתחומים שונים, כאשר האיש, שקיפץ בין הממשלה לעסקים הפרטיים - המשיך לצבור הון גדול. האם הכול מייעוץ, ידע אישי ומהרצאות (המקור שתמיד נשלף אצל כל פוליטיקאי שמתעשר)?

5.

הגיע הזמן לחקור. לבדוק. לברר. לפתוח אפשרות לבעלי מידע לבוא ולהציגו. אם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סומכים על קלטות ועל עדות עדת מדינה, שאינה טלית שכולה תכלת בעניין מעללי אולמרט - מחובתם לבדוק אם אפשר גם לסמוך על הקלטות בעניין ברק. האם מערכות החקירה, משטרה-פרקליטות, מסוגלת לבצע חקירה כזו? לא בטוח. עם זאת, חובתן לפתוח בחקירה ולראות מה יילד יום.

6.

"שקר וכזב שמופצים על-ידי עבריין", הגיב ברק בזלזול על דברי אולמרט, והזמין אותו לפנות למשטרה ולהציג את המידע על השוחד המדובר.

קל לזרוק את העניין על ראשו של האיש המסובך ממילא. והכי קל לשלוח אותו להתלונן במשטרה. גם ברק יודע שאולמרט לא הולך להתעסק עם זה עכשיו - אלא אם יובטח לו משהו תמורת משהו.

אבל אם ברק רוצה לנקות את שמו, יואיל ויבוא (כמו שאולמרט היה אמור לעשות אילו היה נקי-כפיים), יציג את מקורות ההון שלו, סוג של דוח רב-שנתי ציבורי, ויסתום את הפיות של כולם.

7.

כוכב נוצץ נוסף זלג משיחות הנפש בין אולמרט לזקן: חברו היקר בני שטיינמץ, הנע ונד במרחבי האוקיינוסים, במשך 183 ימים בשנה, כדי להימנע, כנראה, מתשלום מס הכנסה בישראל. מיליארדר חובק-עולם, שרשות המסים דורשת ממנו לשלם מס כבר כמה שנים. שטיינמץ מסרב; לטענתו, מרכז חייו איננו בישראל.

"הוא בהיסטריה, כי מס הכנסה מחפש אותו", מתגאה אולמרט, ראש הממשלה וקודם שר האוצר האחראי הישיר על רשות המסים, בפני זו שראתה בו "אלוהים" שלה. "אז הם רוצים שהוא ישלם כי מה שהוא מרוויח כאן, זה קשקוש, זה כלום. אז הוא עכשיו נמצא רוב הזמן... הוא על האונייה שלו. יש לו אונייה של 60 מטר, זו יאכטה ענקית, וזה... שמה הוא עושה את הכול.

"הוא מביא אנשים במטוס שלו לניס. לוקח אותם בסירות מרוץ מוטור, כזאת מהירה, 5 דקות מהספינה שחונה במפרץ, הוא נפגש איתם שמה. אני הייתי הרבה פעמים בספינה" (איזה כבוד...).

מה עשה אולמרט עבור שטיינמץ? לא ברור. אבל זקן, שמכירה היטב את הבוס שלה, ישר מחברת את הנקודות ושואלת אותו: "בני נתן לך כסף?" והוא משיב, "בני לא נתן לי אגורה בשביל העניין הזה". נשאלת השאלה: מה זה "העניין הזה"?

בכל מקרה, נראה כי שטיינמץ, שקיבל שומה כבדה ממס הכנסה, לא יצא מרוצה מהקשר, שכן אולמרט אומר: "אנחנו בקשר, אבל לא כמו פעם".