בניין "המלפפון" בלונדון נמכר למשפ' ספרא תמורת 726 מ' ליש"ט

המחיר גבוה ב-21% מ-600 מיליון הליש"ט שתמורתם נרכש הגרקין האייקוני בידי קרן בניהולן של החברה הגרמנית IVG Immobilien וחברת הנדל"ן הבריטית אבנס רנדל בשיא הגאות האחרונה בשוק הנדל"ן

בניין הגרקין / צילום: רויטרס
בניין הגרקין / צילום: רויטרס

ה-גרקין (Gherkin), בניין "המלפפון", אחד הבניינים המיוחדים ביותר בקו הרקיע של לונדון, נמכר תמורת יותר מ-700 מיליון ליש"ט לקבוצת ספרא, הנשלטת בידי המיליארדר הברזילאי יוסף ספרא.

הבניין שעוצב בידי נורמן פוסטר נמכר תמורת 726 מיליון ליש"ט עם תשואה של 3.8%, על פי מקורות מקורבים לעסקת המכירה. המחיר גבוה ב-21% מ-600 מיליון הליש"ט שתמורתם נרכש הגרקין האייקוני בידי קרן בניהולן של החברה הגרמנית IVG Immobilien וחברת הנדל"ן הבריטית אבנס רנדל בשיא הגאות האחרונה בשוק הנדל"ן.

קבוצת ספרא מסרה: "רכישת הבניין עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הנדל"ן שלנו להשקיע בנכסים מיוחדים באמת במיקומים הטובים ביותר בערים הגדולות ביותר. הבניין בן עשר שנים בלבד, אך כבר הפך לאייקון לונדוני מבודל מבניינים אחרים בשוק, ולערכו יש פוטנציאל צמיחה מעולה. בכוונתנו להפוך את הבניין לטוב ונחשק יותר באמצעות בעלות פעילה שתוביל לשורת שיפורים שייטיבו עם הדיירים".

רכישת הגרקין משקפת את תיאבונו המגוון של יוסף ספרא בתחום ההשקעות. בחודש שעבר סגרה קבוצת ספרא את עסקת הרכישה בת 1.3 מיליארד דולר של חברת הבננות צ'יקיטה, יחד עם שותפתה הברזילאית, חברת מיצי התפוזים קוטראל. זוהי הרכישה הגדולה ביותר שביצעה מדינה מאמריקה הלטינית בארה"ב בארבע השנים האחרונות.

למרות שעסקת הגרקין היא כניסתה הראשונה של קבוצת ספרא לשוק הנדל"ן המסחרי הבריטי, לספרא כבר יש היכרות עם שוק הנדל"ן הבינלאומי. אשתקד רכשה חברת ניהול הנכסים המשפחתית שלו, מ. ספרא ושות' - יחד עם חברת הנדל"ן הסינית ז'נג שין - אחזקה בת 40% בבניין ג'נרל מוטורס בניו יורק תמורת 1.4 מיליארד דולר. העסקה שיקפה שווי של 3.4 מיליארד דולר למגדל המשרדים בן 50 הקומות.