הוזלה בקניות באינטרנט: פטור ממכס למוצרים עד 500 דולר

שר האוצר חתם על פטור ממכס של מוצרים ביבוא אישי שמחירם אינו עולה על 500 דולר, לא כולל מוצרי טבק ואלכוהול ■ לפיד: "זהו צעד נוסף במאמץ שאנו מובילים להורדת יוקר המחיה באמצעות עידוד התחרות במשק"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר יאיר לפיד חתם אתמול (ב') על צו הפוטר לחלוטין מתשלום מכס את המוצרים המיובאים ביבוא אישי, שמחירם אינו עולה על 500 דולר. עד עתה תקרת הפטור ממכס עמדה על 325 דולר. המהלך צפוי לגרוע כ-4 מיליון שקל מקופת המדינה בכל שנה.

נציין כי תקרת הפטור ממע"מ לא השתנתה, כך שכל קנייה מעל 75 דולר תחייב תשלום מע"מ כחוק.

השר לפיד ציין עם פרסום ההודעה כי "במאבק ביוקר המחיה אנחנו מסתכלים גם אל העתיד, ולכן יצאנו היום בבשורה לטובת הצרכנים שעושים קניות באינטרנט ואישרנו העלאה של הפטור המלא מתשלום מכס ליבוא מוצרים דרך הרשת. זהו צעד נוסף שמצטרף למאמץ שאנחנו מובילים להורדת יוקר המחיה באמצעות הורדת מחירים ועידוד התחרות במשק".

צעד זה נועד להיטיב עם הצרכנים הבודדים המייבאים מוצרים ביבוא אישי ולהפחית את יוקר המחיה בישראל, תוך מינוף יתרונותיה של רשת האינטרנט כדי להתגבר על חסמים ולעודד תחרותיות.

על-פי הצו, הפטור מתשלום מכס ביבוא אישי יחול בהתקיים כל 3 התנאים הבאים: הטובין מיובאים במשלוחי דואר או במשלוחי אוויר; הטובין מיועדים לשימוש עצמי; ומחיר העסקה אינו עולה כאמור על 500 דולר.

יודגש כי הפטור האמור לא יחול על יבוא מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.

בין המוצרים שייהנו מהפטור ושכיחים ביבוא אישי: מוצרי הלבשה וטקסטיל ששיעור המכס עליהם הוא 6%, מוצרי הנעלה ששיעור המכס עליהם הוא 12% ומוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ששיעור המכס עליהם הוא 12%.

קניות באינטרנט
 קניות באינטרנט