הרשת החברתית: בכירים על גלגלים

מי השתתף במסע האופניים "גלגלי אהבה"? ■ איפה הרצה המנטור של ביל גייטס ושרי אריסון? ■ היכן נפגשו מרים פיירברג וירדן ג'רבי? ■ ומה יעשה ד"ר פיטר ג'ארט בישראל?

 עמיקם ברמן/  צלם: חגי שמואלי
עמיקם ברמן/ צלם: חגי שמואלי

המנטור של שרי אריסון

"מה הייעוד של חברת דיסני?", שאל טים קלי, המנטור של עשירים ומפורסמים כמו ביל גייטס ושרי אריסון, את הנוכחים בהרצאה שנתן שלשום (א') ב"חדרפרטי" שבתל-אביב. המנטור אלון אולמן השיב נכונה: "לעשות אנשים מאושרים".

קלי הרצה בפני אנשי עסקים כמו זיו מנדל, מנכ"ל המי"ל ויוזם האירוע; ארז אלוביץ'; אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב ד"ש; אלון אולמן; יבין גיל-מור, מנכ"ל יד2; שמעון זיקרי, מנכ"ל אינפיטי; אחיה פריד, משנה למנכ"ל ויזה כאל; ספי בר, מנכ"ל לקסוס; אייל נאור בעלי "חדרפרטי"; ואחרים.

עוד מפניניו של קלי, מחבר הספר "ייעוד אמיתי": "העלאת שכר מעבר למה שאדם באמת צריך לא מעלה מוטיבציה. אבל הורדת שכר תמיד פוגעת במוטיבציה"; "כששני אחים רבים אחד עם השני, בדרך כלל אנו נוטים לברר מי צודק או מנסים להפריד ביניהם. יש דרך אחרת - לגרום להם להתעניין במשהו אחר. תחשבו על זה בעסקים שלכם".

 אלון אולמן, טים קלי, אייל נאור ויבין גיל מור/ צלם: ארז חרודי עושים צילום
  אלון אולמן, טים קלי, אייל נאור ויבין גיל מור/ צלם: ארז חרודי עושים צילום

הנשיא פורש

פרופ' זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל, פורש אחרי שתי קדנציות, יחד עם 16 חברי דירקטוריון וועדות ציבוריות של המכללה. באירוע הפרישה, שנחגג באנדרומדה ביפו, אמר פרופ' אשר טישלר, מחליפו של נוימן: "אני מקווה שגם בתקופת נשיאותי תהיה המכללה מקום טוב יותר". יצחק פורר, יו"ר חבר הנאמנים, אמר לחברי הדירקטוריון הפורשים: "ראיתי מאות דירקטוריונים בארץ ובחו"ל, ואני לא זוכר דירקטוריון כל כך חד, מסור ואכפתי, כמו אלו שעוזבים היום".

רון גוטלר, יו"ר דירקטוריון המכללה; יורם עדן, סגן הנשיא; ורפי צרפתי, מנכ"ל המכללה - התייחסו לאהבתו האדירה של נוימן למכבי תל-אביב ואיחלו לו שתצליח. מי שעמד מהצד וצעק "לאאאא!" היה שמעון אמסלם, קפטן הפועל תל-אביב בכדורסל לשעבר, המכהן כיום כראש תחום הספורט בדיקנט הסטודנטים במכללה.

בין חברי הדירקטוריון והוועדות הציבוריות שמהם נפרדה המכללה נכחו באירוע: יצחק קאול, לשעבר מנכ"ל בזק; שלמה רוטמן, יו"ר חברת החשמל לשעבר; רו"ח יוסי שחק, נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר; אליעזר שמואלי, מנכ"ל משרד החינוך לשעבר; גדעון מקוב, מנכ"ל חברת פרדס לשעבר; גד ארבל, בעבר הממונה על שוק ההון באוצר; ניר אלון, יו"ר איגוד שחקני הכדורסל בהסתדרות; ארנון בר דוד, לשעבר יו"ר הסתדרות המעו"ף; רו"ח שמעון הייבלום, לשעבר מנכ"ל סולל בונה; פרופ' בן עמי צוקרמן, לשעבר המפקח על הביטוח ויו"ר אבנר; ואחרים.

שמעון אמסלם ופרופ' זאב נוימן/ צלם: יוסי אלטרמן
 שמעון אמסלם ופרופ' זאב נוימן/ צלם: יוסי אלטרמן

אני והמיני שלי

איצטדיון הכדורגל בפתח-תקווה הפך בסוף השבוע האחרון למסלול נהיגה. לשינוי הייעוד הזמני אחראית חטיבת ב.מ.וו ומיני בדלק מוטורס, שהשיקה דגמים חדשים של המותג.

בין המוזמנים שהגיעו להתנסות בנהיגה על המיני, שנמכרת במחיר התחלתי של 175 אלף שקל: עמית לבני, מנכ"ל גיתם; אלי אילדיס; האדריכל דניאל וכטל; ד"ר עמוס בר; עמוס ריינד, יבואן ובעלי אופטיקת ריינד.

נכחו גם בכירי דלק מוטורס שחר שמש ויורם מזרחי, משנים למנכ"ל דלק מוטורס; וברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני בחברה.

 ברק כהן ועמית ליבני / צלם: רונן טופלברג
  ברק כהן ועמית ליבני / צלם: רונן טופלברג

אחרי הצרפתים: גם היפנים מגיעים לנתניה

מה לאיש העסקים היפני, ריקיהירו מדרמה סאן, ולעיר נתניה? מדרמה סאן, נדבן ואוהב ישראל, תרם 2.5 מיליון שקל למתחם תרבות שייבנה בעיר ויכלול גם פלנטריום.

האיש, כך מספרים, תרם גם לפרויקט תיעוד בינלאומי להנצחת "שינלדר היפני" - צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה, חסיד אומות העולם וקונסול יפן בליטא בתקופת מלחמת העולם השנייה.

כאות תודה לנדבנותו אירחה אותו ראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, בטקס הנחת אבן-פינה ולאחר מכן לארוחה במלון לאונרדו פלאזה החדש בעיר לצידה של ירדן ג'רבי, אלופת העולם בג'ודו.

מרים פיירברג איכר, ריקיהירו מדרמה אסן וירדן ג'רבי/ צלם: רן אליהו
 מרים פיירברג איכר, ריקיהירו מדרמה אסן וירדן ג'רבי/ צלם: רן אליהו

התחזית של פיטר

ד"ר פיטר ג'ארט, מנהל חטיבת המחלקה הכלכלית של ה-OECD, יגיע גם השנה לוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

ד"ר ג'ארט עומד מאחורי הסקירה הכלכלית של הארגון לשיתוף-פעולה ולפיתוח כלכלי על ישראל, שכותרתה "עולם התעסוקה הגלובלי", ובוועידה הוא יציג את הדוח האחרון של ה-OECD, שדן בתחזיות לגבי שוק העבודה בעולם, ובישראל בפרט.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים

רצים למרחקים ארוכים

אחרי שליוו במשך חודשים ארוכים, במרוץ נגד השעון, את יישומו המורכב של הסדר החוב והטמעתה של תוכנית עסקית לטובת יציאתה לדרך של צים החדשה - התפנו נסים יוחאי, סמנכ"ל קשרי הלקוחות בחברת הספנות, וגיא אלדר, סמנכ"ל הכספים בחברה, לקחת חלק במרוץ מסוג אחר: מרתון ניו-יורק.

השניים, ספורטאים חובבים, סיימו את המרוץ אחרי 3 שעות ו-32 דקות, כל אחד.

בכירים על גלגלים

עמיקם ברמן, מנכ"ל דנישרא; ראובן קפלן, המשנה למנכ"ל כלל ביטוח; יהודה לבנה, סמנכ"ל פטנטים בטבע; האלוף במיל. יאיר נוה; עו"ד ברי לבנפלד, שותף בכיר במשרד עורכי הדין יגאל ארנון; ואחרים לקחו חלק במסע האופניים "גלגלי אהבה" ה-15, שיצא בתחילת השבוע (א') ממדרשת בן-גוריון בשדה בוקר וצפוי להסתיים ביום חמישי הקרוב בבית-החולים אלי"ן בירושלים, שמתמחה באבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות, מולדות ונרכשות.

מטרת המסע היא גיוס כספים למען ילדי אלי"ן. לטענת המארגנים, משתתפים במסע כ-700 רוכבים ומתנדבים מהארץ ומ-14 מדינות ברחבי העולם, ועד כה גויסו כ-1.8 מיליון דולר כאשר היעד הוא 2.75 מיליון דולר.

 עמיקם ברמן/ צלם: חגי שמואלי
  עמיקם ברמן/ צלם: חגי שמואלי