בדיקת "גלובס": זה הסמארטפון עם מסך ענק הטוב ביותר

כניסתם לשוק של האייפון 6 פלוס, נוט 4 ו-G3 מלווה גם בשינוי הרגלים אצל הצרכנים הישראלים, שלומדים לאהוב את הממדים החדשים ■ "גלובס" השווה בין שלושתם ■ המסקנה: שלושתם מוצלחים, אך נוט 4 הוא העסקה המשתלמת

קשה להחמיץ את הקמפיין עמוס הידוענים של סמסונג ל-Note 4. מדובר בפאבלט - הקטגוריה הכי לוהטת כרגע בתחום. הפאבלטים, שהם הכלאה של סמארטפון וטאבלט, מתאפיינים במסך מגודל 5.5 אינץ' ומעלה. הענף מתחיל להיות עמוס בהכרזות על מוצרים מהסוג הזה, אך לאור גודלו ומשקלו של מכשיר מסוג זה, אימוץ הקטגוריה הזאת ע"י הצרכנים אינו מובן מאליו.

הישראלים אמנם אוהבים מאוד סמאטרפונים ואף נוהגים לשדרג אותם במהירות מסחררת, אולם מכשירים כה גדולים לא היו חביבים עליהם עד לפני שנה. החברה שדחפה את הפאבלטים היא סמסונג.

בשנת 2011 היא השיקה את גלקסי Note הראשון שלה, שהגיע עם מסך עצום לאותה תקופה - 5.3 אינץ', אך הישראלים לא מיהרו לקנות אותו. גם כשנוט 2 הושק בארץ הצרכנים פחות התלהבו. הקפיצה המשמעותית במכירות הורגשה כשהושק נוט 3, ובענף מספרים שנכון להיום מכירות נוט 4, המצויד בצג 5.7 אינץ', טובות מאוד ובחלק מהמקומות לא נשארה סחורה.

כעת נכנסה גם אפל לתמונה עם אייפון 6 פלוס - המוצר הראשון שלה המוגדר כפאבלט ומגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ'. ייתכן שהמהלך הזה ייתן דחיפה עצומה לקטגוריה הזאת, בדומה למה שקרה לקטגוריית הטאבלטים עם השקת האייפד. אייפון 6 פלוס נחשב להצלחה, למרות מחירו הגבוה. על-פי הערכות, כ-35% מסך מכירות האייפון בישראל שייכות לדגם הגדול יותר שאך זה הושק. כאשר מדובר בטלפון עם מסך ענק מאוד שלא מתאים לכל אחד, מדובר בהצלחה. גם G3 של LG הצליח מאוד מאז שיצא, והמכירות עומדות על עשרות אלפי יחידות.

גם בחברת המחקר IDC צופים הצלחה לקטגוריית הפאבלטים. ב-IDC מעריכים שמכירות הפאבלטים יגיעו בסוף שנה זו ל-175 מיליון יחידות, ובשנת 2015 המספר יקפוץ ל-318 מיליון. ב-IDC גם צופים שנתח השוק של הפאבלטים שיעמוד בשנה זו על 14% מתוך מכירות הסמארטפונים יגדל ל-32.2% ב-2018. ההצלחה של הפאבלטים היא די מפתיעה.

בשנת 2010 השיקה חברת המחשוב Dell את הסמארטפון Streak עם מסך 5 אינץ'. הדגם הזה כשל כישלון מוחלט והביקורות עליו היו קטלניות. אז איך קרה שעכשיו הציבור כן רוצה מכשירים מהסוג הזה? "בטכנולוגיה, ברגע שקנית מוצר מקטגוריה מסוימת, אתה כל הזמן רוצה לשדרג אותו.

למשל, אם החזקת עד עכשיו סמארטפון עם צג 4 אינץ', הדגם הבא שלך יהיה עם מסך גדול יותר", אומר אמיר מודן, סמנכ"ל שיווק ברשת באג, "הטכנולוגיה מאפשרת לטלפונים גדולים להיות קלים ודקים יותר מטלפונים שהיו עם מסך קטן יותר לפני שנה. בנוסף, הפאבלטים גם מגיעים עם סוללות חזקות יותר".

חובבי הפאבלטים יכולים לבחור היום בין שלושה מכשירי דגל: גלקסי נוט 4, אייפון 6 פלוס של אפל ו-G3 של LG. "גלובס" בדק מי הפאבלט המנצח, והתשובה: נוט 4, בפער ניכר מהמתחרים.

למכשיר חומרה מצוינת הכוללת עט מגע שעובד בצורה יעילה, וגם אפשרות לעבוד על מספר אפליקציות בתצוגה מקבילה. הסוללה גם טובה מאוד והמצלמה המוצלחת ביותר מבין שלושת הפאבלטים שסקרנו. גם המחיר הוא לא הגבוה ביותר מבין הדגמים שנבדקו. גם אייפון 6 פלוס הוא מכשיר מוצלח. המסך מצוין, המצלמה טובה מאוד, הסוללה (למרבה הפלא) לא מתקשה לעבוד עד שעות הלילה הקטנות (לא דבר טריוואלי באפל) והממשק של אפל עדיין מציע עבודה ידידותית במיוחד. המחיר לעומת זאת יקר - 4,300 שקל. הפרש של 500 שקל לעומת סמסונג.

G3 של LG הוא המכשיר הוותיק מבין השלושה, ולכן גם זול יותר - 3,250 שקל. מבחינת עיצוב, הוא הכי קומפקטי. המסך שלו מוצלח, המצלמה טובה ויש לו שלל יכולות בתוך הממשק.

אייפון 6 פלוס, אפל - מהיר וחד

מסך: ה-6 פלוס מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, איכות התמונה מוצלחת מאוד והמכשיר מתמודד בצורה טובה עם אור שמש ישיר.

ממשק: אפל התאימה את מערכת ההפעלה שלה, iOS 8.1. למסך הענק. ממשק הבית, המסרונים, המיילים והמקלדת יתאימו את עצמם לצפייה במצב אופקי, כך שהם ידעו לנצל טוב יותר את שטח הנדל"ן החדש שהם קיבלו. אפל גם מאפשרת באמצעות נגיעה כפולה עם האצבע על כפתור הבית, לכווץ את המסך, דבר הפותר את המאמץ של המשתמש בניסיון להגיע עם האצבעות גם לחלק העליון בצג.

חומרה: ה-6 פלוס רץ היטב ולא נתקלנו בבעיות בתגובה. המעבד כפול ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ מסוג A8 של אפל עם 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה (ללא יכולת הרחבה).

יש מנגנון טביעת אצבע שעובד בצורה מצוינת ומאפשר להפעיל את המכשיר או לרכוש אפליקציות ללא הכנסת סיסמה. ל-6 פלוס יש גם התקן NFC, שאצל החברות המתחרות מאפשר להתחבר לאביזרים שונים. באפל היכולת הזו מוגבלת לתשלום בשירות Pay שזמין רק בארה"ב.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם יכולות טובות מאוד אבל לא מצוינות. המצלמה הקדמית, עם חיישן 1.2 מגה פיקסל, מספקת ביצועים נחמדים.

סוללה: הסוללה של ה-6 פלוס מצליחה להחזיק עד השעות הקטנות של הלילה ומאפשרת למשתמש האייפון לא לחפש נקודת טעינה במשך היום. הקיבולת שלה היא 2915 מיליאמפר.

עיצוב: ה-6 פלוס הוא מכשיר גדול ולא יתאים לכל אחד. מה שמגדיל את המראה שלו הוא מסגרת המסך, שהופכת אותו לעצום. המשקל עומד על 172 גרם והעובי דק - 7.1 מ"מ.

בשורה התחתונה: אייפון 6 פלוס מהווה כניסה יפה מאוד של אפל לתחום הפאבלטים, חבל רק שמסגרת המסך עבה כל כך.

אייפון 6 פלוס, אפל
 אייפון 6 פלוס, אפל

גלקסי נוט 4 של סמסונג - עט מגע ושלל יכולות

מסך: המסך בגודל 5.7 אינץ' וברזולוציה גבוהה מאוד של 1440 על 2560 פיקסלים (2K), איכות התמונה מצוינת עם צבעים חיים מאוד. סמסונג שילבה חיישן המגביר את התאורה האחורית לעוצמה גבוהה מאוד בצפייה באור שמש ישיר.

ממשק: הנוט 4 מגיע עם אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.4), שעליה סמסונג משלבת את הממשק שלה, הכולל שלל יכולות יעילות, כמו הפעלה של שתי אפליקציות במקביל, למשל וואטס אפ ופייסבוק. ניתן להריץ מספר יישומים בחלונות קטנים (כמו בחלונות במחשב) ולעבוד עם כולם יחד. עט המגע הוא ממש לא עוד גימיק, סמסונג הפכה אותו לפריט שימושי במיוחד. ניתן כמובן לשרבט על התמונות ולסמן חיצים על טקסטים שרוצים להבליט, אבל מעבר לזה, ניתן לכתוב הערות בכתב יד בזמן שיחה, לדוגמה מספר טלפון. לחיצה נוספת על המסמך, תאפשר לטלפון לזהות גם כתב יד לא ברור ולחייג אל המספר הכתוב בלחיצת כפתור.

בריאות: סמסונג שילבה במכשיר חיישן למדידת דופק, כאשר באמצעות אפליקציית S Health של החברה, ניתן לקבל עוד נתונים רבים ומעניינים על מצבו הבריאותי של המשתמש, למשל, מדידת רמת הלחץ המבוסס על התנודות בדופק הלב וגם מדידת ריכוז החמצן בדם. ניתן לדעת מה רמת קרינת ה-UV מהשמש באזור, ויש גם חיישן למדידת צעדים.

חומרה: המכשיר מהיר מאוד ומגיב בצורה מוצלחת גם כשמעמיסים עליו מספר אפליקציות במקביל. את הפאבלט מריץ מעבד מרובע ליבות של חברת קוואלקום מסוג סנפדרגון 805 במהירות 2.7 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה, כולל יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. חיישן אינפרה אדום מאפשר שימוש במכשיר כשלט רחוק לטלוויזיה ולכבלים, ויש גם מנגנון זיהוי ביומטרי, המשתמש בטביעת האצבע לנעילת המכשיר. המנגנון הזה עובד בצורה סבירה, הרבה פחות טוב מהיכולת המקבילה של אפל, כי דרושה החלקת האצבע על כפתור הבית, במקום נגיעה קלה.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ויודעו להתמודד גם עם תנאי תאורה בעייתיים. התוצאות מצוינות. המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 3.7 מגה פיקסל, התוצאות סבירות מינוס. ניתן לבצע צילומי סלפי עם נגיעת האצבע על מנגנון קטן הנמצא מתחת למצלמה הקדמית, וזה עובד לא רע.

סוללה: הסוללה מוצלחת, ותחזיק בקלות עד השעות הקטנות של הלילה. הקיבולת עומדת על 3220 מיליאמפר. יכולת חביבה מאוד במכשיר הזה היא האפשרות לטעון 50% מקיבולת הסוללה בחצי שעה (במקום 55 דקות בנוט 3).

עיצוב: העיצוב שופר לעומת הדגם הקודם. המסגרת עשויה מתכת כסופה המספקת מראה אלגנטי וגב המכשיר עשוי פלסטיק דמוי עור. הפאבלט שוקל 176 גרם, והעובי 8.5 מ"מ.

בשורה התחתונה: נוט 4 הוא אמנם לא הפאבלט הזול ביותר בבדיקה, אבל הביצועים שלו מצוינים. בימים אלה חברות הסלולר מצרפות לקונים גם סמארטפון בסיסי יותר במתנה - גלקסי טרנד.

גלקסי נוט 4 של סמסונג
 גלקסי נוט 4 של סמסונג

G3 של LG - יכולות מרשימות במחיר סביר

מסך: המכשיר מגיע עם מסך 5.5 אינץ' בעל איכות תמונה חדה, ברזולוציה הגבוהה מזו של Full HD (רזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים).

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2) וכוללת מעטפת של LG עם שלל יכולות, כמו הפעלה וסגירת המסך בנקישה כפולה עם האצבע (יכולת ממכרת), נעילת המכשיר באמצעות הקשה בסדר מסוים על הצג, אפליקציה למדידת צעדים (חיישן מובנה במכשיר), אפליקציית שלט רחוק לטלוויזיה (חיישן אינפרה אדום מובנה) והפעלת מספר אפליקציות במקביל בתצורה ממוזערת.

חומרה: ה-G3 מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום.

המכשיר מגיע בשתי גרסאות של 2 ג'יגה זיכרון עם 16 ג'יגה אחסון או 3 ג'יגה זיכרון עם 32 ג'יגה אחסון ויכולת הרחבה באמצעות כרטיס. אנחנו בדקנו את גרסת ה-3 ג'יגה שהייתה מהירה, מוצלחת והתמודדה עם כל משימה שהצבנו לה.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS Plus) וגם טכנולוגיית מיקוד לייזר. טכנולוגיה זו מאפשרת ל-G3 למדוד את המרחק בין נושא הצילום לבין המצלמה, באמצעות קרן לייזר, כך שהמיקוד מהיר מאוד בכל פעם שמזיזים את המצלמה.

איכות התמונות מוצלחת מאוד, נקייה, וברוב המקרים עם צבעים רווים. המצלמה הקדמית, המיועדת לצילומי סלפי, מגיעה עם חיישן 2 מגה פיקסל. התוצאות בינוניות ומטה, אבל LG מציעה יכולת מעניינת, המאפשרת להפעיל את הצילום באמצעות מחווה של היד באוויר, כך שלא צריך להתאמץ להגיע עם היד לכפתור ההפעלה.

סוללה: ה-G3 מגיע עם סוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר האוזלת כבר בשעות הערב. הסיבה לכך קשורה ברובה באיכות המסך הגבוהה.

לפאבלט הזה יש גם יכולת טעינה אלחוטית.

עיצוב: LG הצליחה לעצב את ה-G3 בצורה שונה מדגמי הפלסטיק שאנחנו רגילים לראות, אבל גם לחסוך בעלויות ייצור מחומרי אלומיניום. ה-G3 אמנם עשוי מפלסטיק, אבל מדובר בפלסטיק מוברש כסוף שמספק מראה של מתכת.

בשורה התחתונה: ה-G3 הוא הפאבלט במחיר הנמוך שבדקנו בהשוואה זו, הוא מוצלח ומציע מגון יכולות מרשימות. חבל שהסוללה חלשה.

G3 של LG
 G3 של LG