ארה"ב: קריירה שנייה לחיילים משוחררים - בתחום הפיננסים

הבנקים הופכים את גיוס פורשי הצבא להליך רשמי בהנחה שכישורים כגון מנהיגות, עבודת צוות ופתרון בעיות זוכים לטיפוח במהלך השירות הצבאי ויהיו מועילים מאוד בעבודה הבנקאית

חיילים אמריקאים / צילום:רויטרס
חיילים אמריקאים / צילום:רויטרס

המעבר מהצבא למגזר הבנקאות הוא מסלול שבו כבר הלכו אנשים רבים, אך בשנים האחרונות מגדילים בנקי השקעות, כגון ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, סיטי וגולדמן זאקס, עוד יותר את מספר האנשים שהם מגייסים מצבא היבשה, מחיל הים ומחיל הנחתים.

הבנקים הופכים את גיוס פורשי הצבא להליך רשמי בהנחה שכישורים כגון מנהיגות, עבודת צוות ופתרון בעיות זוכים לטיפוח במהלך השירות הצבאי ויהיו מועילים מאוד בעבודה הבנקאית.

מורגן סטנלי עורך סדנת הכשרה מקצועית מדי רבעון מאז 2010, והשנה החליט להציעה לאנשי צבא לשעבר בשלושה תחומים: מכירות וסחר מוסדיים, פיננסים ותפעול.

סדנאות ההכשרה המקצועית, שבהן השתתפו עד כה 700 חיילים וחיילות לשעבר, מופעלות במטרה לפוגג את הילת המסתורין האופפת את תעשיית השירותים הפיננסיים.

ג'יי.פי מורגן פתח את תוכנית ההתמחות הרשמית שלו ב-2011 במטרה לחשוף אנשי ונשות צבא לשעבר לחלקים השונים של הבנק. "עבורנו זו הזדמנות לזהות כישרונות מבטיחים, ועבורם זו הזדמנות לבדוק אם הם מעוניינים בקריירה בג'יי.פי מורגן", אומר פטריק תומסון, מנהל עולמי של לקוחות ריבוניים בג'יי.פי מורגן אסט מנג'מנט, ששירת חמש שנים בצבא.

תומסון אמר שהכישורים והמאפיינים של אנשים שפרשו מהצבא מתאימים מאוד בדרך כלל לבנקים. "עבודת הצוות, האתוס והפילוסופיה שלהם מאוד אטרקטיביים. קיימת גישה ארגונית להשלמת פרויקטים ועבודה. יש להם סטנדרטים גבוהים מאוד של יושרה".

בנוסף לממד החברתי של סיוע לחיילים וחיילות להשתלב שוב בחיים האזרחיים, מדובר גם במדיניות עסקית נבונה, לדברי וויל פקארד, מנהל שיווק עולמי ביחידת המט"ח של סיטי, ולשעבר קצין בחיל הפרשים.

פקארד אמר: "כך אנחנו יכולים לגייס מועמדים טובים יותר. הצבא כבר ביצע את פעולות הסיווג וההכשרה. שם המשחק הוא גיוון. גיוון בניסיון ובמחשבה הוא מאוד חשוב".

השנה השיק סיטי תוכנית לעידוד אנשים שפורשים מהצבא באמצע ובסוף שנות העשרים שלהם להצטרף לסדנאות ההכשרה של הבנק.

גולדמן זאקס מפעיל תוכנית בת שמונה שבועות לשילוב אנשי צבא לשעבר, שהושקה ב-2012 ושמעניקה לפורשי הצבא הזדמנות ללמוד יותר על תעשיית השירותים הפיננסיים. כמו כן יוצרת התוכנית מאגר מועמדים שמתוכו יכול הבנק האמריקאי לשכור עובדים.