מדוע לברק יש סיבה לחשוש

אולי הוא חושש שאם לא ימצאו שוחד, עלולים למצוא משהו אחר

מה רצה אהוד אולמרט להשיג כאשר שפך בפני שולה זקן את סיפורי השוחד לכאורה שקיבל אהוד ברק? כנראה ששום דבר ממשי. אולי זה נתן לו הרגשה טובה שהוא לא היחיד, שיש מישהו שאולי גרוע ממנו, ואולי סתם שיחת רכילות נטולת תכלית וכוונות.

מצד שני, אולי הוא באמת יודע משהו? אחרי הכול, אולמרט אינו סתם עבריין, הוא גם עורך דין, ויש להניח שלאחר הסתבכותו, הידע המשפטי שלו בכגון אלה התרחב והתעמק.

האם אולמרט המשפטן היה מעז להוציא מפיו האשמות כה חמורות נגד אדם כה בכיר אם אין לכך כל שחר, כפי שטוען ברק? כמובן שזה אפשרי - אבל לא כל-כך הגיוני.

אנליטי ותחמני

ברור שליועמ"ש יהודה וינשטיין לא הייתה שום ברירה, אלא להורות על פתיחה בבדיקה-חקירה. עכשיו השאלה היא אם הבדיקה תיעשה "עם כל הלב", או רק כדי לצאת ידי חובה.

ברק הוא איש מקושר היטב - גם בעיתונות, גם בפוליטיקה וגם, יש להניח, במשטרה. הוא גם אדם שהתמחה ביציאה ממצבים מביכים, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר הייתה אסון צאלים ב', שבו נהרגו 5 לוחמים מובחרים במהלך תרגיל שהרמטכ"ל ברק היה אחראי לקיומו ולמהלכו. היחידים שהועמדו אז לדין היו מפקדים בשטח, השין-גימלים בפרשה. ברק יצא מהעניין ללא פגע, למרות שהמעורבות שלו הייתה עמוקה ורציפה.

אומרים על ברק שיש לו מוח "אנליטי". "תחמני" יהיה יותר מדויק.

יועץ וגורף

למה הציבור לא נופל מהכיסא לנוכח האשמות אולמרט? כי ברק עשה הכול כדי שחשדות כאלה יידבקו בו. ראש הממשלה והקיבוצניק לשעבר חי בשנים האחרונות חיי ראווה ועושר. דירה מרווחת מאד במגדל הכי-הכי בתל אביב, אחר-כך עוד דירה במגדל אחר, מכוניות פאר.

הוא היה זקוק לכך שכולם יראו עד כמה הצליח במעשיו, הוא נהנה "להוציא עיניים". הוא הצליח לגרוף הון מאנשים עשירים שהיו מעוניינים שהשם של הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר יעטר אותם ואת חברתם. והוא ידע להפוך את הרצון הזה להררי כסף, באמצעות התואר הבלתי מחייב "יועץ".

התגובות של ברק

התגובות של ברק לדברי אולמרט משדרות לי לחץ. ואם כן, אז לחץ ממה? לא בהכרח משום שבאמת לקח שוחד. אולי משום שחקירת משטרה רצינית עלולה לגלות מקרים אחרים של "עשיית עושר ולא במשפט"?

זו אינה אפשרות דמיונית אצל אדם שעשה כל-כך הרבה כסף בתקופת זמן כל-כך קצרה. וזה אולי הדבר שממנו חושש ברק, שאם לא ימצאו שוחד, עלולים למצוא משהו אחר.