נדחתה עתירה נגד זכיית גינדי במכרז ל-34 דירות בגוש הגדול

גינדי החזקות זכתה בקרקע תמורת 58 מיליון שקל, כשאת ההצעה הגבוהה ביותר בסך 64 מיליון שקל הגישה חברת אחרת, שנפסלה בשל פגם בערבות הבנקאית

הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי
הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי

בסוף חודש אוקטובר הודיעה רשות מקרקעי ישראל כי חברת גינדי החזקות היא הזוכה במכרז לרכישת קרקע בגוש הגדול בתל-אביב, המיועדת להקמת פרויקט מגורים בן 34 דירות.

עבור הקרקע, הממוקמת סמוך לציר לוי אשכול, שילמה החברה 58 מיליון שקל, סכום המשקף סך של 1.7 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה אחת.

למכרז הוגשו 15 הצעות לרכישת הקרקע, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר, שעמדה על 64 מיליון שקל, הוגשה על-ידי חברת א.ט.א.ש ארד אחזקות בע"מ, שהייתה חלק מקבוצת רכישה שהתאגדה במיוחד לשם כך. ההצעה שיקפה סכום של 1.9 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה אחת.

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל פסלה את ההצעה בשל פגם שנפל בערבות הבנקאית שהוגשה מטעמה - הוספת המילה "ואחרים" לשמה, בניגוד לתנאי הסף שנקבעו במכרז - ועל כן הכריזה על הצעתה של גינדי החזקות כהצעה זוכה.

חברת א.ט.א.ש ארד אחזקות בע"מ לא ויתרה ועתרה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדרישה לבטל את החלטת ועדת המכרזים ולהכריז על הצעתה שלה כזוכה במכרז. בנוסף הגישה החברה בקשה לצו ביניים כנגד זכייתה של גינדי החזקות במכרז.

החברה נימקה את עתירתה בכך שהפגם שנפל בערבות הבנקאית שהוגשה מטעמה הוא פגם טכני אשר אינו מצדיק את פסילת הצעתה, בין היתר נוכח היותה ההצעה הגבוהה ביותר שהוגשה במכרז.

גם גינדי החזקות לא ויתרה וטענה מנגד, באמצעות עורכי הדין יוסף בנקל ואלי כהן ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות', כי מדובר בפגם מהותי אשר יש בו כדי לפגוע בעיקרון השיוויון במכרזים; וכי לא נפל פגם בהחלטתה של ועדת המכרזים המצדיק את התערבותו של בית המשפט בהחלטתה, שעה שזו התקבלה בהתאם לעקרונות שהותוו בפסיקתו של בית המשפט העליון ואשר הצדיקו את פסילת הצעתה של א.ט.א.ש ארד אחזקות בע"מ, חרף היותה ההצעה הגבוהה ביותר.

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, קובי ורדי, קיבל את טענת גינדי החזקות והמליץ לחברה למשוך את העתירה ללא צוו להוצאות, וזו קיבלה את הצעתו. בכך קיבלה זכייתה של גינדי החזקות במכרז את החותם הסופי.