סדרה ברזילאית איכותית: אג"ח מומלצת בהיקף 300 מיליון דולר

חברת התקשורת המובילה בברזיל Globo Comunicacao מציעה שלוש סדרות אג"ח - וזו שלפירעון בשנת 2022 היא המומלצת, משיקולי סחירות

משרדי חברת הטלוויזיה של Globo / צילום:  רויטרס
משרדי חברת הטלוויזיה של Globo / צילום: רויטרס

חברת Globo Comunicacao היא קבוצת המדיה הגדולה בברזיל. בשליטת החברה רשת הטלוויזיה הגדולה בברזיל, שירות הטלוויזיה בתשלום המוביל בברזיל, הפקת תוכניות וכן פעילות בתחום תכני האינטרנט. החברה היא גם ספקית שירותי אינטרנט ופעילות של הפצת מגזינים. לחברה החזקת (מיעוט) בכל אחת מחברות הלווין והכבלים הברזילאיות. היא נמצאת תחת בעלות עקיפה, ומובלת על ידי משפחת Marinho.

בשנת 2013 הציגה החברה מכירות של 6.8 מיליארד דולר, עם רווח תפעולי של כ-1.8 מיליארד דולר (26% מהמכירות). באותה התקופה הציגה החברה גם תזרים תפעולי חיובי של 1.6 מיליארד דולר ו-FCF (תזרים מזומנים חופשי) חיובי של 1.38 מיליארד דולר. לחברה קופת מזומנים ושווי מזומנים של 3.65 מיליארד דולר וסך חוב של 0.87 מיליארד דולר בלבד.

החברה מדורגת על ידי כל שלוש חברות הדירוג הגדולות בדירוג BBB/Baa1, עם תחזית דירוג יציבה.

שוק הפרסום הטלוויזיוני בברזיל מתאפיין בצמיחה דו-ספרתית בעשור האחרון - גבוה משמעותית מהצמיחה של הכלכלה במדינה. החברה פועלת להגדלת הפיזור של פעילותה לתחומים מתקדמים יותר של המדיה, דוגמת יצירת תכנים.

קופת המזומנים שולשה מאז 2008

לחברה מטריצה פיננסית מצוינת. נכון לסוף שנת 2013, עמד יחס החוב הכולל של החברה ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) על רמה של 0.55, וכן יחס חוב נטו ל-EBITDA שלילי ברמה של 1.73. החברה מראה גם צמיחה עקבית יחסית, הן בשורת המכירות והן בשורת ה-EBITDA בשנים האחרונות. החוב של החברה הוא בדמות שלוש סדרות אג"ח - שתיים מהן, בסך של 500 מיליון דולר, צפויות להיפרע ב-2022; ואיגרת אחת ארוכה בסך של 325 מיליון דולר היא צמיתה. לחברה קופת מזומנים בסך של 3.65 מיליארד דולר.

בשלוש השנים האחרונות הניבה החברה בממוצע תזרים תפעולי חיובי של 1.3 מיליארד דולר ו-FCF חיובי של 1.1 מיליארד דולר, וזאת בזמן שההוצאה ההונית (CAPEX) הממוצעת שלה בשנים אלו עמדה על 220 מיליון דולר בלבד לשנה, וקצב חלוקת הדיבידנד עמד על כחצי מיליארד דולר בממוצע לשנה. נתונים אלו ממחישים מצב, שבו החברה יוצרת מזומנים באופן מרשים (כך, קופת המזומנים שלה שולשה מאז 2008).

בצד השלילה נציין, כי החברה פועלת בסביבה של תחרות משמעותית, שוק המדיה הברזילאי - מה שמביא להתמתנות נתח השוק שלה, וכן את העובדה כי 70% מהכנסות החברה מקורם בפרסום בטלוויזיה, שהוא במהותו תחום מחזורי. כמו כן, החברה לוקה בחסר בתחום השקיפות הדיווח והממשל התאגידי, אולם היא פועלת על מנת לשפר אלמנטים אלו.

לסיכום, חברת Globo Comunicacao היא איכותית ביותר. אמנם אינדקס החברות בדירוג BBB בדולר עם מח"מ קרוב לזה של האיגרת ל-2022 מציע מרווח ASW של 247 נ"ב (לעומת 208 נ"ב באיגרת החברה), אך נראה כי השוואה זו כלל אינה נכונה.

חוסן החברה והמטריצה הפיננסית שלה ראויים לדירוג עצמאי גבוה יותר, ומושפעים בעיקר מהדירוג של המדינה. המרווח המייצג של אינדקס חברות השווקים המתעוררים בדולר, של דירוגי A-/AAA עומד על מרווח של 104 נ"ב. ייתכן כי נכון יותר להשוות את המרווח שמציע החוב של החברה לאינדקס זה.

החברה פועלת בתחום צומח והיא מובילת שוק משמעותית תוך הצגת צמיחה. בעת הנוכחית דומה, כי האיגרת מציעה סחורה איכותית במרווח ראוי - מה שלא קל למצוא בימים אלו. משיקולי סחירות אנו ממליצים להתמקד באיגרת לשנת 2022 ללא מאפיין ה-CALL.

הכותבים הם המנכ"ל המשותף של אופנהיימר ישראל ואנליסט המאקרו והחוב של בנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

אג"ח GLOPAR 4.875 04/11/22

היקף הסדרה: 300 מיליון דולר

דירוג S&P/Moody's: BBB/Baa1

מחיר: 103.75 סנט

תשואה לפדיון: 4.28%

מרווח מעל ממשלתית: 216.6 נ"ב

מרווח ASW: 207.9 נ"ב