רשת פיצה האט בארה"ב משיקה שינוי דרמטי בתפריט

משיקה אתר ולוגו חדשים וכן את קמפיין פרסום הגדול בתולדותיה ■ מנכ"ל פיצה האט: "אנחנו ממציאים מחדש את הקטגוריה"

פיצה האט / צילום: תמר מצפי
פיצה האט / צילום: תמר מצפי

רשת פיצה האט בארה"ב משיקה את השינוי הגדול ביותר אי-פעם בתפריט שלה. רשת הפיצות המדשדשת משיקה 10 סוגי בצק שונים, 6 רטבים חדשים ו-11 פיצות מיוחדות. המהלך האסטרטגי נעשה תחת הכותרת "מהפכת המותג הגדולה ביותר אי-פעם".

מלבד התוספות והשינויים בתפריט, שיפצה החברה את האתר שלה והשיקה לוגו חדש, אריזות חדשות ואף מדים לעובדים.

המוצרים החדשים יהיו זמינים בארה"ב ב-19 בנומבמבר, והרשת צפויה להשיק את הקמפיין הגדול בתולדותיה בערך באותו זמן. היא לא סיפקה פרטים נוספים, אך ידוע כי הקמפיין ייקרא בשם "הטעם של עכשיו".

הבצקים בטעמים החדשים יכללו את Honey Sriracha ואת Salted Pretzel (כעך מלוח), כמו גם אחרים עם שמות משונים כמו Get Curried Away ו-Ginger Boom Boom.

סדרת הרטבים כוללת את Premium Crushed Tomato ו-Baffalo. רכיבי פרימיום חדשים כוללים נקניק סלמי, תרד טרי ופלפלי שרי מפרו. המטבלים כוללים בין היתר רוטב בלסמי.

החברה גם לא מתעלמת מהביקורת על אחוזי השומן והמוצרים עתירי-הקלוריות שהיא משווקת. במענה לכך היא משיקה את ה-Skinny Slice Pizzas, העשויה מגירסה דקה יותר של בצק מיוחד שנעשה ביד של פיצה האט, שיגיע ל-250 קלוריות או פחות למשולש.

הפיצות המיוחדות החדשות מתהדרות בשמות עתירי חידודי לשון, וזאת במטרה לעורר תשומת-לב מצד הצרכנים ולבלוט מול שמות "סקסיים" שמשיקים המתחרים.

המהלך נובע ממאמציה של פיצה האט להגדיל את המכירות שלה בעקבות ירידה ממושכת. הרשת רשמה 8 רבעונים של ירידה עקבית במכירות, בעוד שהחברה האחות שלה, Taco Bell, דיווחה על תוצאות חיוביות.

את הקמפיין הגדול תעלה הרשת באמצעות משרד הפרסום Deutsch של Interpublic. התקציב עבר אליו במהלך הקיץ, וזאת באופן מפתיע ומבלי שפורסם בכלל מכרז על תקציב הפרסום.

"להעלות רמה"

קו המוצרים המורחב הוא רק השינוי האחרון בתפריט של פיצה האט, על רקע שאיפתה לשנות תפיסה. היא מקווה שצרכנים, בעיקר הצעירים שבהם, יתפסו את המוצרים שלה כמתוחכמים יותר.

מנהלת השיווק הראשית של החברה בארה"ב, קרי וולש, אמרה למגזין "אדוורטייזינג אייג'" בראשית השנה כי פיצה האט מגיבה למחקרים שגילו כי צרכנים מחפשים יותר ויותר מוצרי גורמה, מזון באיכות גבוהה יותר וצירופי טעם לא מקובלים.

החברה החלה את המהלך בחודש ינואר עם פיצה בהכנה ידנית (hand-tossed pizza), שהחברה טוענת כי הבצק שלה "קל יותר ואוורירי יותר, עם גבינה בעלת 5 טעמים איטלקיים, שעליה מוסיפים חמאת שום מעולה". היא אף כוללת "פגמים" כדי להעביר תחושה של אותנטיות.

הרשת השיקה גם פיצות עם שום ופרמז'ן (עם אפשרות להוספת 5 גבינות ועוף, בייקון ועגבניות) ו-3 פיצות ברבקיו שאותן קידם זמר הקאנטרי ואיש הטלוויזיה בלייק שלטון.

"פיצה האט מגדירה מה אפשר לעשות עם פיצה מאז שנת 1958, והשינויים האחרונים שביצענו הם המשמעותיים ביותר בתולדותינו, במטרה להעלות את כל הקטגוריה לרמה חדשה לגמרי", אמר דייוויד גיבס, מנכ"ל פיצה האט, בהצהרה לתקשורת. "אנחנו ממציאים מחדש את קטגוריית הפיצה עם שינוי תפריט שמכפיל ביותר מפי שניים את כמות הרכיבים והטעמים, חוויית הזמנה ברמה גבוהה ביותר ומראה ותחושה חדשים לגמרי לשם המותג שלנו, עד לרמת המדים של הצוות".