קוריאה: סמסונג ו-LG עולים כמו בישראל, אייפון זול יותר

סמארטפונים קוריאניים של סמסונג ו-LG אינם זולים בדרום קוריאה, ומחיריהם דומים לאלה שבארץ ■ לעומת זאת, מוצרים המיובאים לקוריאה מחו"ל - כמו אייפונים, מחשבי מקבוק וקונסולות משחק - דווקא זולים יותר מבארץ

גאדג'טים, קוריאה / צילום: רויטרס
גאדג'טים, קוריאה / צילום: רויטרס

לא מעט ישראלים מוצאים את עצמם מבלים בסיאול, בירת קוריאה, חלקם אפילו רק כמה שעות בדרכם למדינות שונות במזרח, וזאת משום שחברת התעופה קוריאן איירליינס מוציאה 5 טיסות שבועיות לדרום קוריאה עם טיסות המשך. בזמני ההמתנה ארוכים בין הטיסות, החברה שולחת את הנוסעים למסעות שופינג ברחבי העיר.

בדיקה בקניוני הגאדג'טים מגלה ממצא מפתיע: סמארטפונים קוריאניים של סמסונג ו-LG אינם זולים בדרום קוריאה, ומחיריהם דומים לאלה שבארץ. לעומת זאת, מוצרים המיובאים לקוריאה מחו"ל - כמו אייפונים, מחשבי מקבוק וקונסולות משחק - דווקא זולים יותר מבארץ.

סיאול נחשבת לבירת הסלולר של העולם, ושתי חברות הענק הקוריאניות סמסונג ו-LG מחזיקות שם חלק מפסי הייצור. ברחבי העיר אפשר למצוא שלל חנויות סלולר וקניונים המתמקדים רק במכשירי טכנולוגיה בידורית, החל מסמארטפונים, דרך קונסולות משחקים ועד טלוויזיות.

בחנות הדגל של LG, ששמה BestShop, נמכרים סמארטפוני הדגל של LG כמו G3 ו-G2 במחירים דומים לאלה שבישראל. החנות משתרעת על פני 5 קומות וממוקמת לצד החנויות של סמסונג וסוני. G3 נמכר שם ב-3,250 שקל, ואצל היבואן הרשמי של LG בישראל, רונלייט - מחירו זהה.

גם מחירו של דגם G2 נמכר דומה - כ-2,300 שקל. את הטאבלט G Pad של LGף המגיע עם מסך 8.3 אינץ', אפשר למצוא בקוריאה ב-1,500 שקל, לעומת 1,400 שקל ברונלייט.

גם גלקסי S5 נמכר במחיר זהה בשתי המדינות - 3,200 שקל.

מה שכן משתלם לקנות בקוריאה הוא אייפון 6, המיוצר בכלל על-ידי חברה אמריקאית - אפל. מחירו שם 3,000 שקל לגרסת 16 ג'יגה, לעומת כ-3,525 שקל בארץ. גם אייפון 6 פלוס זול יותר בקוריאה - 3,460 שקל לעומת 4,100 שקל בארץ.

פער המחירים הזה לטובת קוריאה - מדינה שהסמארטפונים בה לא זולים - מחזק את הפרסום ב"גלובס" מהחודש שעבר, שישראל היא המדינה היקרה ביותר לרכישת אייפון.

חובבי אפל יגלו כי גם מחשבי מקבוק זולים יותר בקוריאה: מקבוק פרו עם מסך 15 אינץ' עם מעבד i7 של אינטל נמכר בסיאול ב-10,600 שקל, לעומת 13,000 שקל בישראל (הפרש של 2,400 שקל). מקבוק אייר עם מסך 13 אינץ', מעבד i5 ונפח אחסון של 128 ג'יגה נמכר בקוריאה ב-4,400 שקל, לעומת 5,450 שקל (הפרש של 1,050 שקל).

הקונסלות זולות

קונסולות המשחקים פופולריות בקוריאה, ובקניונים מוקדשים אזורים שלמים לגיימינג. הקונסולות זולות יותר מבארץ: סוני פלייסטיישן 4 עולה 1,400 שקל, לעומת 2,000 שקל בישראל; ואקס בוקס One של מיקרוסופט עולה 1,730 שקל, לעומת 2,000 שקל בארץ.

גם שלט משחק עבור פלייסטיישן 4 זול יותר בקוריאה. גם בתחום מצלמות האקסטרים של גו פרו קוריאה זולה לעומת ישראל.

הרגלי צריכה קוריאניים

השכר הממוצע של עובד קוריאני לא נמוך, ועומד על 2,200 עד 2,400 דולר. כמו הישראלים, הקוריאנים משדרגים מכשירים לעיתים תכופות, רק שבניגוד לענף בארץ, בקוריאה רכישות הסמארטפונים נעשות ברובן דרך חברות הסלולר.

"הקוריאנים משדרגים סמארטפון פעם בשנה ב-24 תשלומים, ומשלימים בכל פעם את יתרת התשלומים", מספר ל"גלובס" קן הונג, מנהל מחלקת הדוברות העולמית של LG. "הסמארטפונים דרך חברות הסלולר מסובסדים, אחרת המחיר שלהם גבוה. אין אצלנו ביקוש רב לרכישת טלפון לא מסובסד, בדיוק כמו בארה"ב".

כמה עולים גאדג'טים בדרום קוריאה
 כמה עולים גאדג'טים בדרום קוריאה

הכותב היה אורח חברת LG בסיאול