טורפד תגמול של 450 אלף ש' לאהרון פוגל באי.די.בי

אסיפת בעלי המניות אישרה את מצנח הזהב למנכ"ל חיים גבריאלי בגובה 720 אלף שקל

אהרון פוגל / צילום: איל יצהר
אהרון פוגל / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות באי.די.בי פתוח טירפדה היום תגמול של 450 אלף שקל לאהרון פוגל, עבור כהונתו כיו"ר זמני של אי.די.בי פתוח במשך 4 חודשים, בין ינואר למאי 2014, אז הושלם הסדר החוב בחברה.

עם מינויו הודיע פוגל כי הוא מוכן לכהן בתפקיד ללא שכר עד למועד השלמת ההסדר, אולם בחודש שעבר ביקשו באי.די.בי להעניק לו תגמול בהיקף של 90 אלף שקל לחודש ושכר של חודש נוסף בגין תקופת הודעה מוקדמת.

לעומת זאת, אישרה האסיפה באי.די.בי את מצנח הזהב של המנכ"ל, חיים גבריאלי, בגובה של שש משכורות (כ-720 אלף שקל) במקרה של סיום תפקידו בחברה.

בצל החששות המתחדשים ליציבותה של קבוצת אי.די.בי, שאיבדה עשרות אחוזים משוויה בימים האחרונים, החליט גבריאלי לוותר על מענק מיוחד בהיקף של כ-380 אלף שקל, שביקשה החברה לשלם לו בגין תפקודו בשנת 2014.

ככל הנראה, החלטתו של גבריאלי התקבלה לאור צפי להתנגדות מצד הגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה למתן הבונוס, בתקופה הלא פשוטה שבה נמצאת אי.די.בי.

גבריאלי נחשב לאיש אמונו של בעל השליטה הקודם בקונצרן אי.די.בי, נוחי דנקנר, והוא ליווה אותו עוד קודם לרכישת השליטה באי.די.בי בשנת 2003. גבריאלי כיהן בקבוצה כסמנכ"ל וכמשנה למנכ"ל, ובאפריל 2011 מונה למנכ"ל. טרם הצטרפותו לעסקי דנקנר כיהן גבריאלי (44) כיועץ לשר האוצר, עד שנת 2001.

ב-2013 הסתכמה עלות העסקתו ב-1.8 מיליון שקל, ללא מענק, ומאז 2008 עלות העסקתו מצטברת לסכום עצום של קרוב ל-20 מיליון שקל. טיוטת התשקיף שפרסמה בתחילת השבוע חברת אדמה (לשעבר מכתשים אגן) לצורך הנפקת מניותיה בניו-יורק, הסבה אכזבה קשה למשקיעים בחברת דיסקונט השקעות (המחזיקה ב-40% ממניות אדמה) ובאי.די.בי פתוח, בעלת השליטה בדסק"ש.

זו התבטאה בקריסה של עשרות אחוזים במחירן של מניות דסק"ש ואי.די.בי פתוח, ובירידות חדות באג"ח של האחרונה. שוויה של מניית דסק"ש נחתך ביותר מ-40% מאז יום שני, וזה של אי.די.בי פתוח ירד בכ-35% כאשר התשואות על סדרות האג"ח שלה הגיעו לכ-15%.

בשווי הנוכחי של אי.די.בי פתוח מופסדים צמד בעלי השליטה בקבוצה, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, כ-850 מיליון שקל "על הנייר" בגין הכספים שהזרימו לה מאז חודש מאי.