אלטשולר שחם מחזיק אג"ח דה לסר בעשרות מיליוני שקלים

גילעד אלטשולר, מייסד ומנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות אלטשולר שחם, הסתייג בפומבי מתופעת גיוסי האג"ח של חברות הנדל"ן האמריקאיות, אלא שמתברר כי בית ההשקעות שלו הוא המחזיק הגדול באג"ח ג', שהנפיקה דה לסר

גילעד אלטשולר / צילום: דור מלכה
גילעד אלטשולר / צילום: דור מלכה

מעט מאוד מנהלי השקעות בגופים המוסדיים מביעים לציטוט חשש מתופעת גיוסי האג"ח של חברות הנדל"ן האמריקאיות. אחד הבודדים שהסתייג מהטרנד בפומבי הוא גילעד אלטשולר, מייסד ומנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות אלטשולר שחם; אלא שמתברר, כי בית ההשקעות שלו הוא המחזיק הגדול באג"ח ג', שהנפיקה חברת הנדל"ן האמריקאית דה לסר.

קרנות הנאמנות של אלטשולר שחם מחזיקות כיום קרוב לרבע מסדרת האג"ח, בהיקף של כ-50 מיליון שקל. מדובר באג"ח שהונפקו במאי 2012, בהיקף 225 מיליון שקל ובדירוג השקעה A.

בעת ההנפקה רכשו קרנות הנאמנות אג"ח בהיקף של כ-37 מיליון שקל, ואילו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רכשו אג"ח בכ-27 מיליון שקל. במרוצת הזמן הגדילו קרנות הנאמנות את החזקותיהן, בעוד הקופות וקרנות ההשתלמות מכרו כמעט את כל החזקותיהן. איגרות החוב, שנושאות ריבית של 5.4%, נסחרות בתשואה של 2.8%.

בסך-הכול, 14 קרנות של אלטשולר שחם מחזיקות באג"ח ג' של דה לסר, הנמצאת בשליטת אברהם לסר. לצד אלטשולר, בסדרה זו מחזיקות גם חברת קרנות הנאמנות של פסגות (כ-20 מיליון שקל), אקסלנס (16.4 מיליון שקל), אי.בי.אי (12.5 מיליון שקל) ומיטב דש (10.5 מיליון שקל).

בראיון ל"כלכליסט" בסוף ספטמבר אמר אלטשולר: "לא לקחנו חלק בהנפקות של החברות האמריקאיות, ובמצב הנוכחי אנחנו גם לא מתכוונים לקחת בהן חלק. ההנפקות האלו שמגיעות לארץ באות מהבורות הישראלית בקשר לשוק האג"ח העולמי".

דה לסר היא אחת מחברות הנדל"ן הראשונות שגייסו חוב מהמוסדיים הישראליים, כבר ב-2008. מאז היא גייסה חוב 3 פעמים נוספות, בהיקף כולל של כ-570 מיליון שקל. החברה פעילה בתחום הנדל"ן, בעיקר בנכסים מניבים, כבר יותר מ-45 שנה. דה לסר מתמקדת גיאוגרפית בנכסים בניו יורק, בעיקר ברובע ברוקלין ובאזורים הסמוכים .בבעלות החברה 24 נכסים מניבים - 19 בברוקלין, 3 ברובעים אחרים בעיר ניו יורק, וכן שני נכסים מניבים במדינות ניו יורק ובקונטיקט.

מאלטשולר שחם נמסר בתגובה: "אנו שלמים עם ההשקעה. דה לסר הינה חברה ותיקה, שהוכיחה עצמה, עמדה בהתחייבויותיה ואינה חלק מגל ההנפקות הנוכחי. לא ברור לנו מדוע כל החברות הללו מגיעות לישראל, ודווקא עכשיו. אנחנו לא מרגישים בנוח להשתתף כרגע בהנפקות דומות, אולם לא מדובר בהחלטה גורפת. אנו בוחנים את הדברים כדי להבין את הסיכונים לאשורם".